بازرگانان نیوز: به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، معاون وزیر و ریس کل این سازمان، با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت این محصول و زیرساختهای مناسب جهت توسعه صادرات آن، و در راستای عملیاتی شدن تاکیدات ریاست محترم جمهوری، با دستور سرپرست وزارت صمت، کارگروه ویژه زعفران به مسولیت سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است.
زادبوم خاطر نشان کرد، متعاقب تشکیل این کارگروه، میز ملی زعفران نیز برای بررسی مشکلات صادرات این محصول و کمک شناسایی بازارهای متنوع هدف، با حضور نمایندگان استان های خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، پس از تعطیلات این نهاد، در سازمان توسعه تجارت ایران دنبال خواهد شد.
گفتنی است زعفران برند کالای صادراتی ایران است که سالانه بیش از ۵۰۰ تن در ایران تولید شده و حدامثر ۲۰ درصد مصرف داخلی دارد و مابقی آن به بازارهای مختلف جهان صادر می گردد. در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش برای تحقق اهداف سیاست تجاری صادرات با ارزش افزوده است.