مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروزه رسانه های اجتماعی بعنوان مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند بطوریکه استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانکها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند افزود: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند در نتیجه ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.
استاد بیان داشت: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای مدرن است بیان داشت: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. از این روامروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنندبگونه ای که اینامرفرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.
این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: درحال حاضربسیاری از مردم تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. چراکه جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن های همراه.
وی افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند. از طرفی کانالهای دیجیتال به افراد اجازه میدهند تا از شبکههای اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.
ویخاطر نشان کرد: در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است. حتی در بین شرکتها و گروههایی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، بانکها این حوزه را یک فرصت میدانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.
به گفته وی، ما امروز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می کنیم و سعی می کنیم نظرات آنها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایندها به کار ببندیم.
استاد همچنین گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آنها سعی می کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.
وی با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی شود اظهار داشت: به طور مثال اگرنگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیندازیم متوجه می شویم که مشتری خرید را انجام می دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است. بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.
استاد خاطر نشان کرد: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.
- fateme sepasi
- کد خبر 33221
- بدون نظر
- پرینت