علیرغم بخشنامهها و ابلاغیه هایی که بعد از شیوع ویروس کرونا مبنی بر لغو جریمه کنسلی صادر شده است، سایتهای فروش بلیط همچنان جریمه کنسلی ۳۰ درصدی از مسافران دریافت میکنند!
بعد از شیوع ویروس کرونا و با اعلام شرایط ویژه در کشور، قرار بر این شد که اگر مسافران قصد کنسل کردن سفر خود را داشته باشند شرکتهای حمل و نقل(هوایی، ریلی و جادهای) جریمه کنسلی از مسافران دریافت نکنند.
محمد اسلامی، وزیر راه از همان ابتدای شیوع ویروس اعلام کرد که به دستگاههای راهآهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده تا در بازگرداندن هزینه بلیت مردم، هزینهای بابت لغو دریافت نکنند و حتی خبر از صدور بلیطهای open برای انتخاب زمان سفر بنابه درخواست مسافران داده بود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم روز گذشته ۱۸ اسفند اعلام کرد “با آژانسهای متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری نمایند برخورد خواهد شد.”
با این وجود همچنان برخی آژانسهای فروش بلیط از مسافران جریمه ۳۰ درصدی بابت کنسلی بلیط دریافت میکنند!
طبق گفتههای معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مردم میتوانند از متخلفان شکایت کنند اما آیا نباید سازمان بازرسی یا مدعیالعموم هم به صورت مجزا به این موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد شود.
- محمد شجاعی
- کد خبر 17274
- بدون نظر
- پرینت