[ad_1]
به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، بانک رفاه اعلام کرده است که نتایج عملکرد این بانک در ۴۵
روز کاری سال ۹۸ مطالبات ۲۵ هزار و ۷۶۰
میلیارد ریالی است که حدود ۷۰ درصد از آن تبدیل به معوقه شده و احتمال بازگشت آن
به حساب بانک به صفر رسیده است.
مطالبات
با رفاه در ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به مبلغ ۲۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال رسیده که از این میزان مطالبات، مبلغ ۱۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد مطالبات
مشکوک الوصول شده است.
در گزارش بانک رفاه آمده است که میزان مطالبات
بانک از تامین اجتماعی حدود ۳ هزار میلیارد ریال است. این در حالی است که اعلام شده است نزدیک به
۲۰۰ هزار میلیارد ریال از تامین اجتماعی طلب دارد که مقرر شده بود تهاتر
شود اما تا کنون خبری در این زمینه منتشر
نشده است.
بر اساس این گزارش، مانده تسهیلات بانک رفاه در این دوره ۵۷۹ هزار
و ۶۵۶ میلیارد ریال بوده است.
شایان ذکر است که بر مبنای طبقهبندی بانک مرکزی
جمهوری اسلامی ایران مطالبات غیرجاری نظام بانکی کشور به سه دسته طبقهبندی میشوند
که شامل مطالبات سررسید گذشته، مطالبات معوق و مطالبات مشکوکالوصول است. براساس این
طبقهبندی به مطالباتی که تا ۶ ماه از سررسید آنها گذشته باشد، مطالبات سررسید
گذشته، به مطالباتی که ۶ تا ۱۸ ماه از سررسید آنها گذشته باشد، مطالبات معوق و به
مطالباتی که بیش از ۱۸ ماه از سررسید آن گذشته باشد، مطالبات مشکوکالوصول میگویند.
براساس دادههای عملکرد بانکهای کشور در سال
۱۳۹۶، از مجموع ۱۴۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان مطالبات غیرجاری بانکهای کشور، ۷۵
هزار میلیارد تومان آن مشکوکالوصول، ۳۰٫۴ هزار میلیارد تومان آن جزء مطالبات غیرجاری
معوق و ۳۸ هزار میلیارد تومان آن نیز جزء مطالبات غیرجاری سررسید گذشته است. بر این
اساس حجم بالای ۵۲ درصدی مطالبات غیرجاری مشکوکالوصول نشان از وضعیت بسیار
نامطلوب نظام بانکی در تسویه مطالبات خود است.
نویسنده : علی رمضانیان
[ad_2]
Source link
- پایگاه خبری بازرگانان ایران
- کد خبر 11836
- بدون نظر
- پرینت