معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از بهبود وضعیت شاخصهای کیفی اینترنت کشور خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، «مجید حقی» با اشاره به تشکیل کمیته ویژه با حضور مدیران رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ثابت و سیار به دستور وزیر ارتباطات برای بررسی و حل وضعیت کندی اینترنت در برخی نقاط کشور، افزود: با افزایش پهنای باند بینالملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش ظرفیت لینکهای داخلی بویژه در لایه مخابرات در اپراتورها در حال حاضر کیفیت شبکه اینترنت در حالت طبیعی قرار دارد.
حقی افزایش استفاده از بستر سامانههای آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی را دلیل عمده افزایش ترافیک شبکه و کندی اینترنت کشور اعلام کرد و گفت: به طور معمول، ترافیک شبکه افزایش دارد اما با آغاز سال تحصیلی حجم استفاده از اینترنت افزایش قابل توجهی داشت و این باعث شد کیفیت اینترنت بویژه در شاخص pocket lost (بستههای گمشده) افت کند.
وی تاکید کرد: در کنار اقدامات رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی برای افزایش ظرفیت داخلی و پهنای باند بینالملل، به دلیل تغییر زمانبندی کلاسهای مدارس و مراکز آموزش عالی و پراکندگی آن در ساعات صبح و بعدازظهر، ساعتهای اوج مصرف در طول شبانهروز تغییر کرده و در پی آن کیفیت شبکه نیز بهتر شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار کرد: فرایند پایش کیفیت در شبکه دیتای کشور، امری مستمر است و بطور مرتب در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد تا مردم از خدمات با کیفیت در این حوزه بهرهمند شوند.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، مدتی است کاربران شبکههای اجتماعی به کندی و مشکلاتی که در دسترسی به اینترنت دارند، برای شمارهای که از سوی وزیر ارتباطات منتشر شده، پیامک میفرستند و از او درخواست دارند این مساله را پیگیری کند.
در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، «عیسی زارعپور» وزیر ارتباطات برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد.
بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.
- fateme sepasi
- کد خبر 33585
- بدون نظر
- پرینت